Skrevet av Emne: Bygging  (Lest 2828 ganger)

Utlogget Olympus345

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Bygging
« : 08. juni 2015, 21:35 »
Hei !
Lurer på tips på hvordan jeg skal bygge kroppen min større, hovedsakelig overkroppen. Er 18 år gammel, veier 70 kilo og er ca 1.90 høy. Spiser bra og trener jevnlig. mye løping og pushups og hangups.
Har dere hørt om Tryloflex eller er det bare tull? skal ikke bli "biff" men vil ha grovere overkropp, og er det eventuelt noen kosttilskudd som vil hjelpe med regelmessig trening?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 262
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 262

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bygging
« #1 : 09. juni 2015, 00:53 »
Hengende dips og hangups med medium bredt overhåndsgrep. Med din vekt så klarer du kanskje også pistol squats. Litt magetrening i tillegg så har du et fullkroppsprogram som ikke krever noe spesielt utstyr. Med to robuste stoler og noe å stabilisere de med så de ikke velter så går det fint å trene dips med din kroppsvekt. Bare pass på at du ikke går lenger ned enn at overarmene er parallelle med gulvet.

Når du klarer å trene alt det der i sett med tresifret totalvekt så begynner du å få inn litt styrke. Lykke til.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Bygging
« #2 : 09. juni 2015, 10:10 »
Om 4 år så kommer du til å angre på at du aldri trente bein.. men hey, jenter bryr seg ikke om bein, gjør de? De vil jo bare se store biceps og en sixpack.

Du er en sånn gutt som er usikker på hva målene dine er og du kommer aldri til å få noe bra resultater, desverre. "Skal ikke bli biff, men vil ha grovere overkropp". Det sier seg selv at dette er to motsetninger, ikke sant?

Eneste kosttilskudd jeg vet om som vil hjelpe med muskelmasse er hormoner, men det er ikke lov og det er tabu å diskutere her. Det er bedre å spise vanlig mat enn å ta gainer og proteinpulver.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 262
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 262

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bygging
« #3 : 09. juni 2015, 13:55 »
Du er en sånn gutt som er usikker på hva målene dine er og du kommer aldri til å få noe bra resultater, desverre. "Skal ikke bli biff, men vil ha grovere overkropp". Det sier seg selv at dette er to motsetninger, ikke sant?

Ikke i hans tilfelle. Med 70 kilo på 190 cm så har han veldig mange kilo igjen til han blir biff. Og hvis han ikke har tenkt å prøve å bli biff så klarer han seg sikkert uten å innta de hormonene du snakket om.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Bygging
« #4 : 10. juni 2015, 14:52 »
Jo, jeg beklager. Han kan fint gå opp 10-15 kilo muskelmasse til på et par år hvis han har kosthold og trening på plass! Smiley Overså høyde/vekt forholdet hans. OP må jo være syltynn Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 262
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 262

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bygging
« #5 : 10. juni 2015, 15:00 »
Jo, jeg beklager. Han kan fint gå opp 10-15 kilo muskelmasse til på et par år hvis han har kosthold og trening på plass! Smiley Overså høyde/vekt forholdet hans. OP må jo være syltynn Smiley

Høres litt ut som meg selv på samme alder.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?