Skrevet av Emne: Spiller det noen rolle hvilken modus pulsklokka står på?  (Lest 5327 ganger)

Utlogget fleur

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Jeg har en pulsklokke som jeg kun bruker til å beregne kalorier jeg forbrenner med. Den står normalt innstilt på aerobic og da forbrenner jeg normalt mellom 400 og 450 kcal. Spinner også litt og da står den fortsatt på aerobic og jeg forbrenner det samme på en sykkeltime. Dette høres fornuftig ut, også utfra det jeg har lest at man burde forbrenne på slik trening. Men på spinningtimen idag satte jeg klokka på sykkelmodus og når timen var ferdig hadde jeg kun forbrent 280 kcal. Dette syns jeg hørtes lite ut, er jo gjennomvåt av svette etter timen. Sykler i tempo 20-22 km på 45 min. Har det noe å si hvilken modus klokka står i egentlig? Syns det er rart at man forbrenner så lite i sykkelmodus, det er jo vanlig å forbrenne 4-500 kcal i timen her og.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Svette og forbrenning har ingenting med hverandre å gjøre. Men som du sier, du brenner nok mer 4-500 kcal enn 280 kcal. Men er du avhengig av at elektronikk skal fortelle deg nøyaktig hva du forbrenner?

Utlogget fleur

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Neida, men det er gøy å få en viss pekepinn og samtidig se progresjonen, om man klarer å presse seg mer og mer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!