Skrevet av Emne: Stagnering i benk  (Lest 9794 ganger)

Utlogget trippelpower

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Stagnering i benk
« : 14. juni 2015, 16:09 »
Hei jeg har nå trent i rundt 4 måneder styrke med vekter hoved fokus for progresjon har hele veien ligget på benk jeg klarte 50 kg ca 3-5 rep da jeg begynte så begynte 1 drøy måned med mange repitisjoner på 40kg for så og gå ned på antall rep og flere sett med tyngre kg har nå nådd trenings sett på 80kg MEN! så kom den store døra og det meste har stagnert har vært forberedt på dette pga noe jeg værtfall selv anser så har jeg hatt veldig bra økning i denne øvelsen det begynte litt på 77,5 og 80 så merket jeg at her kunne jeg ikke lengre øke vær uke

Så jeg tok et tips fra enn bekjent om at det kunne lønne seg da og gå ned i kg og kjøre flere rep for så og gå opp igjen på kg senere å tilbake til ferre rep . men det jeg i bunn og grunn lurer på er hvor lenge må jeg beregne sånn ca før det drar ivei igjen og begynne å slippe ?

Kan skrive litt her også om åssen oppsett jeg kjører
først stanga mange ganger så 2 sett på 50kg 4-6 rep (oppvarming) også går jeg opp på trenings sette som jeg kjører 3 sett  5rep 4-6 min pause mellom vært sett går så ned igjen til 50kg kjører 10 rep også ned igjen på stange smalt grep 20 rep

dette gikk helt til 77,5kg har da lagt på 2,5kg økning vær uke men da jeg økte fra 77,5kg til 80kg måtte jeg ned på 3-4rep da begynte jeg og kjøre stanga-50kg 2sett 4-6rep 80kg 4sett 3-4 rep

Men da det stangnerte så jeg altså ikke klarte mer så gikk jeg ned igjen på 65kg 3x10

Utlogget trippelpower

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Stagnering i benk
« #1 : 14. juni 2015, 20:03 »
Er det virkelig ingen av dere her på forumet som har stangert og kommet seg over kneika igjen som kan fortelle meg sånn ca hvor lang tid det tok før dere fikk fremgang igjen? forstår at dette kanskje er veldig inviduelt men må vell være noen som kan si litt om det

Men kanskje det bare er umenskelige Power maskiner her inne som aldri møter veggen ellers sitter dere mer her enn på gyme Tongue

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Stagnering i benk
« #2 : 14. juni 2015, 22:10 »
Hva veier du?

Mikrovekter. Gå ned 5kg fra der du sist gjennomførte 3x5 solide reps, øk 1kg av gangen.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget hellstrøm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Stagnering i benk
« #3 : 14. juni 2015, 22:11 »
Jeg stagnerte, og varierte mellom tung og lett økt. Tok meg 2-3 uker så var jeg på sporet igjen. Varier mellom volum og styrke. Og mellom benkpress med stang/hantler

Utlogget Glenn71

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Stagnering i benk
« #4 : 15. juni 2015, 09:30 »
Kommer også an på hvor i løftet du sliter. Jeg sliter i topp på løftet når jeg nærmer meg maks.
Så jeg har begynt å kjøre med strikk på stanga så det skal bli tyngre på toppen og gi meg mer styrke der.

Jeg har slitt med at jeg har fått problemer med skuldrene når jeg har løftet rundt maks. Så nå ligger jeg og løfter på ca 80-90% av maks og prøver å få så mange rep der som mulig.

Men det er mange dyktige løftere her som sikkert har en bedre løsning. Smiley Finnes mange veier til målet.
BP - 120 kg     12.10.2015
ML - 200 kg     20.10.2015
KB - 150 kg

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Stagnering i benk
« #5 : 15. juni 2015, 10:35 »
1. Start på 70kg 3x5.
2. Øk 2,5 kilo hver økt
3. For hver gang du stangerer så deloader med 10kg.
4. repeat 2 og 3.
5. Huh
6. profit

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!