Skrevet av Emne: Enda ein nybegynner med treningsprogram  (Lest 2741 ganger)

Utlogget staur

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Enda ein nybegynner med treningsprogram
« : 18. juni 2015, 20:13 »
Har lagt meg benk og har lyst til å gå i gang med styrketrening, forsiktigt i begynnelsen tenkte eg. Målet mitt er å bli litt sterkare i heile kroppen for å forebygge skader, holde meg i form og helst bygge litt meir volum på bryst og armer. Er ca 179/180 og ca 78 kg, ganske symetrisk bygd. Har fysisk arbeid slik at eg tenkte kanskje at trening 2 ganger i veka ville vera passeligt for meg.

Øvelser eg har tenkt på/praktisk muligt som eg kjem på er vel benkpress, markløft, burpes som oppvarming tenkte eg. Knebøy stativ har eg desverre ikkje men eg har dei 2 øvelsane der da viss ikkje noken har ide til noken fleire. Dersom eg ønsker å begynne forsiktigt kor mange rep og sett bør eg legge meg på og kor tungt sån ca? Når eg tenke meg om kom eg på at eg kan bruke ein "ryggtrener" på arbeid ett apparet som du står nesten oppreist i der du slepper deg fram og "drar deg " opp igjen, trener vel først og fremst korsrygg. Har også ein stol der eg trener da kan eg trene triceps ved at eg sett henda på stolkanten og senker meg ned og løfter meg opp, da har eg 4 øvelser. Noken som har ideer til korleis eg bør legge opp treningsprogrammet og om "konseptet" mitt er noke å satsa på ? Takknemlig for svar!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Enda ein nybegynner med treningsprogram
« #1 : 19. juni 2015, 01:29 »
Legg inn stående framoverbøyd roing og press over hodet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Enda ein nybegynner med treningsprogram
« #2 : 19. juni 2015, 07:35 »
Har lagt meg benk og har lyst til å gå i gang med styrketrening, forsiktigt i begynnelsen tenkte eg. Målet mitt er å bli litt sterkare i heile kroppen for å forebygge skader, holde meg i form og helst bygge litt meir volum på bryst og armer. Er ca 179/180 og ca 78 kg, ganske symetrisk bygd. Har fysisk arbeid slik at eg tenkte kanskje at trening 2 ganger i veka ville vera passeligt for meg.

Øvelser eg har tenkt på/praktisk muligt som eg kjem på er vel benkpress, markløft, burpes som oppvarming tenkte eg. Knebøy stativ har eg desverre ikkje men eg har dei 2 øvelsane der da viss ikkje noken har ide til noken fleire. Dersom eg ønsker å begynne forsiktigt kor mange rep og sett bør eg legge meg på og kor tungt sån ca? Når eg tenke meg om kom eg på at eg kan bruke ein "ryggtrener" på arbeid ett apparet som du står nesten oppreist i der du slepper deg fram og "drar deg " opp igjen, trener vel først og fremst korsrygg. Har også ein stol der eg trener da kan eg trene triceps ved at eg sett henda på stolkanten og senker meg ned og løfter meg opp, da har eg 4 øvelser. Noken som har ideer til korleis eg bør legge opp treningsprogrammet og om "konseptet" mitt er noke å satsa på ? Takknemlig for svar!

Eg voner at dykk bur i ein bygd langt fra folk og fe med den dialekta og måten dykk spørgjer og masar om øvningar dykk kan gjera i heimen. Mit beste rå er at kjøma dig til ein plass kor det bur folk, og då helst ein plass kor døm folka som bur der har apparatar som gjer dykk møyligheta til at gjera øvningar som marklyft og knasbøy.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget staur

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Enda ein nybegynner med treningsprogram
« #3 : 19. juni 2015, 16:27 »
Er aldri langt fra fe på bygda... tolk det som du vil Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Enda ein nybegynner med treningsprogram
« #4 : 20. juni 2015, 00:46 »
Eg voner at dykk bur i ein bygd langt fra folk og fe med den dialekta og måten dykk spørgjer og masar om øvningar dykk kan gjera i heimen. Mit beste rå er at kjøma dig til ein plass kor det bur folk, og då helst ein plass kor døm folka som bur der har apparatar som gjer dykk møyligheta til at gjera øvningar som marklyft og knasbøy.

"Knasbøy" ville jeg ikke ha holdt på med i nærheten av hverken folk eller fe. Kanskje i nærheten av en lege eller helst kirurg.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!