Skrevet av Emne: Hjelp til god nedgang i vekt  (Lest 3694 ganger)

Utlogget adiafa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hjelp til god nedgang i vekt
« : 03. august 2015, 13:57 »
Heisann,,, er ny her inne tho så vetsje helt korleis dette fungere  Thumbsup 
Menne eg som person er
1,80 høy og
veie 110 kg
trene daglig
og vil bli kvitt en god del av disse kiloene men er litt altfor glad i mat  what så håpte på at noen gode sjeler som kan dette med mat osv biggrin

og visst deko har lyst så sei litt om trenings programet og så hadde det vært veldig fint  biggrin
mandag, bryst triceps
tirsdag, rygg og biceps
onsdag bein og skuldre
torsdag bryst og triceps
fredag rygg og biceps
helg er enten fri eller går fjellturer
kan også nevne at til oppvarming så fyre vi i gang med 30 min jogging på tredemøllen


Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Hjelp til god nedgang i vekt
« #1 : 03. august 2015, 21:21 »
Spis mat med
- Mye proteiner: Egg, tunfisk, kylling og laks for eksempel.
- Fett: Også fra laks, makrell i tomat og omega 3.
- Lite karbohydrater: Få i deg karbohydrater spesielt før og etter trening. Ellers spis mye grønnsaker til middag.

Eksempel på hvordan jeg spiser:
- Havregrøt og kokt egg til frokost (og før trening)
- Proteinshake etter trening + 1 stk banan
- Lunsj: Tunfisk (ha på pepper) + kokt egg og litt salat. For at tunfisken skal bli god bør du ha på litt rømme, majones eller pestosaus etter behov.
- Middag: Laks eller kylling (kan tilbredes svært forskjellig) med grønnsaker.
- Kveldsmat: Omelett med tunfisk eller knekkebrød med makrell i tomat.

Lunsj/Middag: Det måltidet som kommer etter treningen har jeg med litt ris eller pasta for å få karbohydrater

Skal du ned i vekt må du spise mindre enn du forbrenner. Dermed må du vite ca hvor mye kalorier du forbrenner og hvor mange kalorier du spiser. Deretter må du spise mindre kalorier enn du forbrenner. Om du bruker noen dager eller en uke å regne ut total kalori i maten blir du fort ekspert på dette.

Men ikke stress med å kutte for mye kalorier i starten. Kutt f.eks. kanskje 100-300 kalorier, la det gå en stund, kutt deretter mer om du ikke går ned eller går ned nok, fortsett slik. Tenk langsiktig.

Generelt tips: Sørg for å spise proteiner som gir en metthetsfølelse. Vær heller ikke redd for gode fettkilder. Pass på karbohydrater, jeg blir personlig svært sulten av raske karbohydrater og da spiser jeg masse.

Ellers er det svært mange metoder å bli kvitt vekt og mange tips du kan finne overalt.

Trening:
Vanskelig å si om du ikke skriver mer utfyllende med hvor mange sett, repetisjoner, øvelser og intensitet du bruker.
Men generelt bør du ikke trene bryst, rygg, biceps og triceps 2 ganger i uken og bein 1 gang i uken. Bein og knebøy er svært viktig for muskelbygging for hele kroppen.

Prioriter disse øvelsene:
1. Knebøy!!
2. Markløft
3. Benkpress
4. Militærpress (sittende skulderpress forran)
5. Foroverbøyd roing

Oppvarming/kardio:
Jeg varmer aldri opp på tredemøllen. Om jeg begynner oppvarming med knebøy er dette mer enn bra nok for å få blod til muskler og for å bli varm og god så jeg unngår skader.

For fettforbrenning via kardio: Ønsker du kroppen til en sprinter (100 meter sprintere, se bilder på nettet) eller maratonløper?
Jeg bruker 16 min svært intensiv sykling etter trening eller 8-10 timer fra vektløfting (før eller etter) eller på treningsfrie dager. Du kan også google geriljakardio.

Lykke til.

Utlogget keybeee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Hjelp til god nedgang i vekt
« #2 : 15. august 2015, 02:06 »
Du kan teste ut noe som heter "3weekdiet", det funket fint for meg! Smiley Full omtale her: http://krisreviews.website/3weekdiet-review/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!