Skrevet av Emne: 2 økter etter hverandre ?  (Lest 3077 ganger)

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

2 økter etter hverandre ?
« : 12. august 2015, 20:45 »
Hei.

Har startet hardtreningen å målet er å bli så stor og definert som overhode mulig til sommeren 2016.
Trent en del før, men har aldri vært seriøs nok til å få noen super fremgang..
Nå er kosthold å trening i fult fokus, å planen er å holde det gående.

Lurer bare på litt om trening 2 ganger om dagen.
La oss legge det fram slikt:
Jobb fra morgen til 1700, ben økt kl 1900 så feks bryst/rygg økt kl 2100 (spise imellom pluss hvile).

Blir det for mye på for kort tid ?
Er vanskelig å presse inn 2 økter om dagen for min del (tenker bare på 1-3 ganger i uken med 2 økter på samme dag).

Er det noe å vinne på dette, eller blir det for mye trening på for kort tid ?

Beklager skrivefeil*

Mvh Pat.


+

+

=


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: 2 økter etter hverandre ?
« #1 : 13. august 2015, 16:11 »
2 økter om dagen betyr at den første ikke er hard nok. Glem dette umiddelbart, med mindre du allerede er på sprøyta, da funker det sikkert.

Du vil bygge ( først ), så legg deg 1000 kcal i overskudd, spis ren mat, tren 5-6 tunge økter på 1 time i uka. Få i deg havre, fisk, grønnsaker, ris, biff, egg, nøtter, avocado og kylling. Drit i om du ikke liker det, spis det uansett. Sentrer treningen på markløft og knebøy, suppler med chins, benkpress og alt annet av støtteøvelser.

Når du har gått opp 10 kg frem til medio mars 2016 kan du starte deffen med 500 kcal i underskudd men stadig med samme matvarer, dog med mindre karb kilder og noe mer protein og sunt fett.

Lykke tel!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: 2 økter etter hverandre ?
« #2 : 17. august 2015, 21:04 »
Joda, både første å den andre er begge knallharde økter... Om en ønsker kan man trene 5 ganger på en dag å fortsatt kjøre på med runde nr 6 selv om du trener like hardt som arnold schwarzenegger gjorde i sin tid.

Etter mestringsøvelsen jeg gikk igjennom, uten mat å søv klarte jeg fortsatt å trene Smiley
Å en kommer ikke gjennom mestringsøvelsen lett før å si det sånn.
Men iallefall, takk for tipset!!! Smiley


+

+

=


Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: 2 økter etter hverandre ?
« #3 : 18. august 2015, 13:37 »
Det kan godt være at du kommer i gjennom 2 harde økter fra kl 19-20 og deretter 21-22, men om du bygger muskler med dette prinsippet 3 ganger i uken er jeg ikke sikker på. Dette er også avhengig av hva slags arbeid du driver med til daglig og hvor bra kostholdet ditt er satt sammen. Dessuten kan 2 harde økter på kvelden forstyrre nattesøvnen(det gjør det for noen) og du er også avhengig av å få nok søvn for å unngå å våkne helt slått ut dagen etterpå. Begynner du på jobb kl 8 kan du faktisk heller ha glede av en kjapp økt på morgenen og deretter en på ettermiddagen. Noen trives og håndterer styrketrening på morgenen, men de mange foretrekker å få i seg flere måltider før første styrkeøkt. I prinsippet bør 5 økter totalt sett være nok for å bygge masse. Test ut og finn din rytme. Følg nøye med på søvnkvalitet, restitusjonstid i musklene og styrkeutvikling. Det finnes ingen fasit, men mange erfaringer tilsier at en annen form for periodisering av treningen er smart.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: 2 økter etter hverandre ?
« #4 : 18. august 2015, 14:07 »
Joda, både første å den andre er begge knallharde økter... Om en ønsker kan man trene 5 ganger på en dag å fortsatt kjøre på med runde nr 6 selv om du trener like hardt som arnold schwarzenegger gjorde i sin tid.

Etter mestringsøvelsen jeg gikk igjennom, uten mat å søv klarte jeg fortsatt å trene Smiley
Å en kommer ikke gjennom mestringsøvelsen lett før å si det sånn.
Men iallefall, takk for tipset!!! Smiley

Nå har jeg svart deg hyggelig en gang, og siden du ikke tar det til deg får du det med teskje denne gangen; det du skriver er ikke riktig i det hele tatt, og du ville gått i dørken før jo heller om du fulgte dette regimet. Selv ikke toppidrettsutøvere som eter 8000kcla om dagen kjører "5 økter etter hverandre"
Du vil hverken få tid til restitusjon, arbeid/skole, sosialt liv eller å spise nok og riktig med denne "planen" din, du vil brennes ut og bli utslitt. Det at du klarte noe i forsvaret, ( ref. mestringsøvelse )  som begrenser seg til en kort periode, er ikke bevis for at dette funker over tid, noe det garantert ikke gjør.

Proffbyggere kjører bol til det tyter ut av øra deres, og de kjører 2 økter om dagen, ofte en tidlig morgen og en kveld. De gjør ingenting eller lite annet enn å bole, trene og sove. Det bør fortelle deg hvor latterlig 2 eller flere økter per dag er for en mer "vanlig" person, og i særdeleshet to økter samme kveld.

Dropp det.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!