Skrevet av Emne: Fra sofagris til livsglede  (Lest 11064 ganger)

Utlogget Fbubb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Fra sofagris til livsglede
« : 17. august 2015, 12:16 »
Hei!

Tenkte at jeg muligens kunne få litt råd og motivasjon her  Huh

Jeg er en kar på 28 år, veier idag 123.8kg og er 190cm over bakken.
Jeg har et stort ønske om å få endret livsstil og matvaner, samtidig som jeg ønsker en sprekere kropp, mer muskler og ikke minst mindre fett  biggrin

Jeg jobbet litt med hva jeg spiste 1 Jan - 1 Juni, og gikk da ned 13kg, men disse er kommet på iløpet av sommeren igjen. Jeg vil på sikt melde meg inn i treningssenter, men av tidligere erfaring vil jeg se om jeg klarer å gjøre noe utenom dette først uten at jeg bryter/går lei.
Tips til hva det kan være?

Har satt meg et mål som er 1 juni neste år, og ønsker da helst å ligge på rundt 100kg, med en ganske annerledes fysikk og form enn hva jeg har idag.

Håper på noen innspill her, takk  Smile



Lars

Utlogget Treningskalk1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Fra sofagris til livsglede
« #1 : 02. september 2015, 16:44 »
Hei jeg er ny på forumet og har en del erfaring med å endre vanemønster. Har tidligere vært veldig tynn og trent meg mye opp for så å gå ned igjen. I min forrige jobb så lærte vi veldig mye om det med å assosiere negative følelser til negativ atferd, samt assosiere positive følelser til positiv atferd. Dette er noe som vil hjelpe deg med å nå målet ditt.

Og når vi snakker om mål, har du satt deg et mål å jobbe mot? Det er viktig å sette seg et konkret langtidsmål og flere delmål på veien, slik at du kan føle på mestringsfølelsen på vei mot langtidsmålet ditt. Om du ikke setter deg mål, så er det lett å miste motivasjon, og det er vanskelig å opprette en målrette plan for å nå dit du skal.

Hvor du legger fokuset er også veldig viktig. Om du fokuserer på hvor langt det er igjen til å målet så er det tungt å gå. Derfor er det bedre å heller si til seg selv "se hvor langt jeg har kommet". Dette er med på å lure hjernen til å assosiere positiv atferd til positive følelser. Dette er det som gjør at de som har trent i 20 år fortsetter å dra på gymmen. De elsker den positive følelsen knyttet til treningen de gjør.

Håper dette kan gi en liten pekepinn på hvor fokuset ditt bør være for å etterhvert finne veien inn på et treningssenter.
God form er resultatet av mange så valg som er tatt igjennom mange år. Dette er noe man har muligheten til å gjøre noe med hver dag.

Lykke til!



Utlogget Fbubb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Fra sofagris til livsglede
« #2 : 08. september 2015, 17:33 »
Hei Og takk for svar!

Tankegang har klart mye å si, det vet jeg.
Jeg har nå holdt på i 3 uker, og spiser Sundt og mindre enn før. Ingen søtsaker og har fått trent 3 ganger i uken.
Skal veie meg i morgen, noe jeg ser frem til.

Mitt langsiktige mål er å ligge på 100-105kg med god form til den 11 juli.
Mitt mellommål er å gå ned 20kg til nyttår. Noe jeg tror jeg vil klare da jeg har endel mage. Kortsiktige mål har jeg med veiing hver onsdag, da jeg kan følge med på hvordan det går, og sikre st jeg går ned 1.3-1.4kg uka.

Har tenkt litt på slike fettforbrennere og 'boostere' noe å anbefale?
Kjenner av og til at det kan være vanskelig å komme seg ut, da jeg har full jobb og 3 barn hjemme. Det er på ingen måte noe unnskyldning, men det hadde vært enklere med bare meg alene, så det er også noe å finne ut av. Vi er flinke til å gi hverandre tid til å trene (meg og sambo) men alikavel  Wink

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fra sofagris til livsglede
« #3 : 08. september 2015, 23:02 »
Med din vekt så er det her det beste du kan holde på med før du melder deg inn på det treningssenteret :

https://www.youtube.com/watch?v=a_fb6Kz7FQg

Når du har trent det der en stund med masse repetisjoner, fin dybde og god teknikk så er du kanskje klar for å begynne med stanga på treningssenteret. Du har sikkert en del ressurser å hente fra beina dine. Kanskje blir du sterk etterhvert. Det finnes uansett ikke noe bedre for å få fart på kroppen så den kommer seg i form.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Treningskalk1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Fra sofagris til livsglede
« #4 : 09. september 2015, 12:57 »
Et annet tips er å gjøre små forandringer i hverdagen din for å øke forbruket av energi. For å få et netto underskudd av kalorier inn og ut hver dag. Så kan små endringer i vanemønsteret ha stort utslag over tid. Som f eksempel gå til butikken istedenfor å ta bilen. gå til tog/buss om det lar seg gjøre. Ta trappen istedenfor heisen er også små ting. Om du lar disse tingene bli til en vane, samt være bevisst på inntak av mat og kalorier så vil det hjelpe deg i å nå målene dine.

Utlogget phamyen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Fra sofagris til livsglede
« #5 : 09. mars 2019, 02:07 »
Your topic is very great and useful for us…thank you
drawing games

Utlogget nata

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Fra sofagris til livsglede
« #6 : 13. mars 2019, 02:52 »
Please treat each other well. Everybody has difficulties that we have to overcome, do not know later but how to live each day happily.
Madalin Stunt Cars 2

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!