Skrevet av Emne: Omega 3 rett etter trening?  (Lest 5754 ganger)

Utlogget RS1250

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Omega 3 rett etter trening?
« : 08. september 2016, 12:53 »
Hei!

Er det slik at en ikke bør eller skal ta omega 3, andre typer fett,  vitaminer, mineraler, Vitamin D3, CoQ10 Ubiquinol, Áhppi Rein lever kosttilskudd, diverse greens tilskudd eller andre tingi det første måltidet rett etter trening? Isåfall hva bør eller skal  man ikke ta av dette eller andre ting i det første  måltidet rett etter trening, og evt. hvorfor?

Med det spørsmålet så mener jeg at jeg har lest flere steder for noen år siden at en ikke skal ta omega 3, vitaminer, mineraler og kanskje spesielt vitamin c i det første måltidet rett etter trening pga. at disse tingene bla. reparerer inflammasjon som ikke er ønskelig rett etter trening, fordi det da bla. minsker effekten av treningen ol?

Er det noen som forhåpentligvis har noe oppdatert informasjon om dette?

Takk på forhånd.


Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Omega 3 osv. rett etter trening?
« #1 : 08. september 2016, 13:25 »
Det beste er å ta med alt av kosttilskudd med på trening, og ta det så fort du har tatt siste arbeidsett. Du vil vel ha raskt absorbering, right? Wink

Utlogget RS1250

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Omega 3 osv. rett etter trening?
« #2 : 08. september 2016, 13:57 »
Hei igjen, og takk for tilbakemelding superspurv!

Jeg mener jeg har lest flere steder for noen år siden at en ikke skal ta omega 3, vitaminer, mineraler og kanskje spesielt vitamin c i det første måltidet rett etter trening pga. at de bla. reparerer inflammasjon som ikke er ønskelig rett etter trening, fordi det da bla. minsker effekten av treningen ol?

Derfor stiller jeg fremdeles spørsmålet igjen hvis noen forhhåpentligvis har noe mer oppdatert informasjon om emnet?:

Er det slik at en ikke bør eller skal ta omega 3, andre typer fett,  vitaminer, (spesielt vitamin c?) mineraler, Vitamin D3, CoQ10 Ubiquinol, Áhppi Rein lever kosttilskudd, diverse greens tilskudd eller andre tingi det første måltidet rett etter trening? Isåfall hva bør eller skal  man ikke ta av dette eller andre ting i det første  måltidet rett etter trening, og evt. hvorfor?

Når det gjelder inntak av tilskudd/mat rett etter trening, så er jeg av den oppfatning av at det ikke er nødvendig før en føler seg sulten. Kroppen styrer selv når den har behov for mat/drikke mener jeg, enten etter trening eller ellers Wink

Takk på forhånd!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!