Skrevet av Emne: "Alternativ" trening ved skuldersmerter. Hvordan trene videre?  (Lest 2595 ganger)

Utlogget Budd

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

Hei!
Har hatt jævlig vondt i skuldre i ca. 10 uker nå. Startet med en betennelse. Dum og ivrig som jeg er så fortsatte jeg å trene og det har ikke blitt bedre. innså at jeg måtte ta det mer rolig og gjør ikke noe press øvelser, nedtrekk øvelser og er svært forsiktig med alt annet.

Var hos manuellterapaut med ultralyd og han fant at det hadde vært en betennelse, men bare sport av det igjen nå. (selvom skuldra gjrø veldig vondt).
Var igjen hos fastlegen idag. Ble bedt å ikke belaste skuldra i 4 uker, for så å gjøre de vonde øvelsene (uten belastning annet enn gravitasjon).

Mitt spørsmål er; hvordan skal jeg legge opp treningsuka mi? Jeg har fokusert på hypertrofi i lang periode og er nå veldig fornøyd med min fysikk.

Tra gjerne imot tips og kommentarer til hvordan å legge opp en treningsuke osv. hva å gjøre-  what

Utlogget Kjetil Larsen

• Erfaren bruker
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Hei.

Hva har du gjort for å trene opp stabiliteten i skulderen?
Regner med at manuellterapeuten gav deg noen øvelser?

Høres ut som en form for feilglidning av armhodet. F.eks anterior humeral glide eller AC impingement.
Det er sjeldent slik at en bare 'får betennelse'. Det er en årsak til irritasjonen, og det er vanligvis dårlig stabilitet i leddet og omegn (skulderblad i dette tilfellet).

Hvis du får vondt både ved dra og press-øvelser, så vil jeg anbefale å sjekke funksjon både i rotator cuff og skulderbladene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!