Skrevet av Emne: TRENGER TRENINGSTIPS, HJELP?!  (Lest 6301 ganger)

Utlogget PumpLikeArnold

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

TRENGER TRENINGSTIPS, HJELP?!
« : 21. september 2015, 23:22 »
Hei!

Må først og fremst si at dette er mitt første innlegg her på forumet. Jeg har en del spørsmål jeg ikke har fått svar på som jeg håper noen her kan svare meg på. Jeg er en gutt, 18 år gammel - 190cm, 82kg. Har trent styrke i ca. ett år.

Benkpress: 3x10 60kg
Benkpress med manualer: 3x8 27,5kg
Bicepscurls: 15kg per hånd (8 reps per hånd, 3 sett)
Sittende roing: 60kg (10 reps, 3 sett)
Bicepscurl med stang: 35kg (8 reps, 3 sett)

Ut i fra resultatene over, ser dere at jeg er relativt uproposjonal. Visuelt sett har jeg veldig mye større armer enn bryst. Har fått høre det såpass mye av treningskameratene mine, så tenkte kanskje det var noen her på forumet som kunne hjelpe meg.

Jeg trener som regel bryst & triceps og rygg & biceps. Brystøkten inneholder benkpress med stang (varierer med stang og manualer), skråbenk med manualer/stang, decline med stang, flyes, og 1-2 tricepsøvelser. Som sagt er armene mine mye større enn brystet relativt sett. Vet dere om øvelser/teknikker for å treffe bedre og øke i muskelvolum i brystet?

Jeg har også et annet spørsmål tilknyttet vekt. For ca. halvannen månede siden veide jeg 74kg, og har hatt en ganske kraftig vektøkning den siste halvannen måneden. Det kan skyldes at jeg startet med kreatin igjen etter en lang periode uten. I tillegg har jeg gått betydelig opp i fettprosent den siste tiden. Har fått litt mage, i tillegg til litt fett på hoftene. Spørsmålet er om det er en krevende prosess for meg å beholde mesteparten av muskelmassen min og allikevel miste det "nye" fettet jeg har fått?

Var en del informasjon og spørsmål, men håper dere forsto det meste. Noen som har noen tanker? Setter pris på all tilbakemelding  biggrin

Utlogget Oddinge

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: TRENGER TRENINGSTIPS, HJELP?!
« #1 : 22. september 2015, 14:52 »
Hei.

Har du noen gang trent bein? Om ikke, begynn med knebøy!
Trener du skuldrer og rygg (annet enn sittende roing)?

øvelser/teknikker for å treffe bedre og øke i muskelvolum i brystet
Det jeg gjør er å trene veldig tungt, med få repetisjoner og med pauser på 2-3 min.
F.eks:
Flat benkpress med stang 3 x 4-6
Skrå benkpress med stang 2 x 4-6
Decline benkpress med stang 2 x 4-6

Eller
Flat benkpress med stang 3 x 4-6
Skrå benkpress med manualer 2 x 4-6
Dips (foroverlent for å ta bryst) 1 x 4-6

Noen vil si at du må øke repetisjoner, men dette funker for meg.

Spørsmålet er om det er en krevende prosess for meg å beholde mesteparten av muskelmassen min og allikevel miste det "nye" fettet jeg har fått?
Hvordan spiser du nå? Hva er målet ditt? Å bli kvitt fett men å beholde muskler er krevende, men langt ifra umulig Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!