Skrevet av Emne: Hormonverdiene har tatt blod prøve. men vet ikke hva noe av dette betyr :S  (Lest 1988 ganger)

Utlogget havard1234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

hei har såvidt begynt og trene da jeg var så mye trett og hadde litt lite overskudd. før jeg begynte gikk jeg til legen og tok blodprøve for og sjekke nivåer av vitaminer i blodet samt hormon nivåene. eneste med vitaminene var litt lite jern eller var alt bra. Så var det hormon prøvene.

Analyse                         verdi          målenhet                   referanseverdi   
Progesteron                      1.8              nmol/l                        <3.0
Testosteron                       19              nnnol/l                       7.2-24                   19 av maks 24 er vel ikke så verst???
SHBG                                50              nnnol/l                       8-60                       50/60som maks. ganske bra   
Prolaktin                           505                                               50 - 700
men så under her kom det en med lave verdier.

Fri testosteron index( FTI)    3.8                                           2.4 - 11.8                           Lavt eller skal det være lavt??
Dihydrotestosteron               2.07         nmol/l                       0.9 - 3.10
Androstenedion                    4.0          nnnol/l                      1.0 - 7.0


jeg er 29 år og lurer på om noen kan forklære litt rundt FTI hvorfor den er så lav og om den skal være lav. Spurte mutter som er sykepleier men hun viste ikke helt, sa noe om  FTI kan variere på fra morgen til middag og kvelds.. Blodprøven ble tatt kl 10 og sto opp kl 8 den dagen.

Takker for svar håper noen kan hjelpe med og forklare litt Smiley dette er spennende og skal snart ta en ny prøve da jeg lagt om kosten fra pizza og burger til brokolig kylling biff fisk ets(sunn mat) prøven er desverre fra en tid hvor jeg spiste for det meste bare søppelmat Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!