Skrevet av Emne: Hjelp, vektnedgangen har stoppet.  (Lest 7314 ganger)

Utlogget jmse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Hjelp, vektnedgangen har stoppet.
« : 06. juni 2015, 22:29 »
Jeg har alltid elsket å trene, og veid normalt mellom 63-66 kg. 173 høy med tung beinbygning. Alltid hatt god styrke spesielt i beina og kjernemuskulatur i rygg og mage. Slitt litt mer med armene pga gammel skade som har gitt begrensinger på bevegelse i høyre skulder.

Fant ut jeg var gravid i desember 2013, og prøvde å fortsette trening med justeringer på øvelser. Men fikk tidlig kraftig bekkenløsning og kunne knapt gå over veien og bort til bussen uten å nærmest gå i bakken av smerte. Det kombinert med å være vant til å måtte spise mye, og å kunne spise mye endte i vektøkning på 47 kg på 9 mnd. Det til tross for å prøve å spise mindre og magrere.

Så nå har jeg på nesten 10 mnd gått ned 31 kg, men står nå bom fast. Det viser seg også at jeg må holde meg unna melkeprotein inntil videre, så jeg begynner å gå litt tom for ideer ifht mat.

Prøver å småjogge i motbakke med vogn, og går korte turer minst 2 ganger pr dag. Også lengre turer etter hva været tillater.
Jeg har ikke treningsstudio i nærheten og heller ikke mulighet for barnepass. Har kjøpt inn litt utstyr til å bruke hjemme (kettlebell 10 kg, hoppetau og fitnessball. Og matte) Jeg foretrekker å trene styrke, og da gjerne med egenvekt.

Jeg er nå nede på 82 kg, og målvakten er 66. Absolutt laveste vekt for meg er 60, går ikke under det. Jeg ønsker å være trent, med lett synlige magemulsker og generelt definerte muskler (igjen).

Er det noen som har tips til kostholdsplan uten melkeprotein og til treningsopplegg?

Utlogget Dorkinator

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hjelp, vektnedgangen har stoppet.
« #1 : 12. september 2015, 19:57 »
Hei,


Du kan prøve å trene styrke 3 ganger i uken. Prøv å sett opp noe sirkeltrening med utstyret du har hjemme, du kan finne tips av øvelser ganske enkelt med å Google det. Søk noe som "Øvelser med Kattlebell" eller "Core trening" så vil du nok finne noe som kan passe deg. Prøv å tenk logisk av hva som dekker kroppen mest mulig, og hva som er viktig. Gjennom det følgende opplegget så må du fokusere på intensitet, det er tungt men det som vil gi deg mest utbytte av den treningen du kan gjøre hjemme.

Ellers ville jeg ha rådet deg med å prøve å ta deg en tur på 30-60min hver dag med gjennomsnitt fart. Og Eventuelt oppoverbakke, om det er muligheter for det. Etterhvert som formen kanskje stikker til, kan du kanskje prøve å sette igang med litt "Intervall" trening, men det kan du eventuelt vurdere etterhvert.. For nå kan du godta det du får fra sirkeltreningen din, som også vil gi noe samme effekt! Smiley

Når det kommer til maten så er det avgjørende, enten du vil det eller ikke! Litt vanskelig for meg å sette opp en direkte mat plan, men jeg ville gjerne prøvd å sette opp litt "standard" mat plan som du følger med litt variasjon fra nå og da. Som jeg personlig har spist Havregryn til frokost for 1.5 år nå, og spiser stort sett Cottage cheese til kvelds hver eneste dag. Jeg vil anbefale og prøve å lære deg hva maten din inneholder så du kan forstå omtrent hvor mye du spiser hver dag. Om du har motivasjon nok, mål opp hvert enkelt måltid. Som ikke er vanskelig i det hele tatt om du har en rutine i mat-planene dine.

Beste rådet jeg kan gi deg er å være "konsistent", det gir utrolig mye. Aldri gi opp, dette klarer du! Smiley

Om du har flere spørsmål, ta gjerne kontakt privat.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!