Skrevet av Emne: Jeg synes jeg har for mye muskler, hva bør jeg gjøre?  (Lest 2671 ganger)

Utlogget Bjørgen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hei!

Jeg er en jente som er veldig glad i å trene styrke, men nå føler jeg at jeg rett og slett har fått  for mye muskler, spesielt i lår og armer. Jeg trener som regel slik: Oppvarming, 3-4 sett med 5-8 reps, deretter 15 reps til slutt i hver øvelse.
Hvordan bør jeg legge opp treningen for å heller vedlikeholde den muskelmassen jeg har (vil egentlig minke litt også)? Flere reps med mindre vekt?
Lurer også på hvilke øvelser som tar godt på rumpe og ikke lår? Lårene mine blir svære men rumpa følger ikke helt etter, da jeg sliter med å aktivere den i feks knebøy.

Håper noen vil ta seg tid til å svare.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Markløft og sett med 5 reps istedenfor både lav og høyrep som er et bodybuildingkonsept. Du kan sikkert kutte ut biceps og tricepstrening og fokusere kun på flerleddsøvelser for overkroppen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Bjørgen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Markløft og sett med 5 reps istedenfor både lav og høyrep som er et bodybuildingkonsept. Du kan sikkert kutte ut biceps og tricepstrening og fokusere kun på flerleddsøvelser for overkroppen.

Tusen takk for svar! Markløft er min nye favorittøvelse så da skal jeg kjøre på videre med det Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Dette justerer du med inntaket av kalorier. Det sier seg selv at du ikke klarer verken å beholde muskler eller gå opp i muskler hvis du ligger i underskudd på kalorier.

En øvelse som går på rompe men ikke lår: Hip thrusts

Forresten, er du sikkert på at det er muskler du har på armene og ikke fett? Da kan det hjelpe å gå ned i fettprosent. Eller så kan du gjøre det helt motsatte. Legge på deg fett for å sjule noe av musklene. Fitnessjenter på offseason er jo hærlig Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!