Skrevet av Emne: Ubevisst/ikke planlagt vektnedgang  (Lest 4750 ganger)

Utlogget Valdresdama

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Ubevisst/ikke planlagt vektnedgang
« : 06. november 2015, 15:04 »
Jeg vet ikke om jeg er på riktig plass vedr emne, men prøver meg her:

Vi mistet vår sønn i januar og av følgende grunn har det dessverre vært så som så med maten.... Sad Fra tidligere å ha trent styrke 4 ganger i uka, har jeg nå klart ca 1 gang i uka. Noen få ganger har det blitt 2 ganger, men i sommer gikk jeg nokså mye fjellturer. I tillegg var jeg veldig opptatt av hva jeg spiste - kanskje litt for mye, som de sa her hjemme..... Jeg trenger ikke å komme dit, men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal komme igang igjen og tenkte at det kanskje er noen her inne som har noen tips

Det har gått mye i lomper, skyr, gresk yoghurt + litt forskjellig pålegg - m.a.o et nærmest katastrofalt kosthold, men ingenting frister og det har vært lettest mulig utvei. Middag har det også være veldig lite av.... Heldigvis har jeg denne uken klart å begynne med havregrøten min igjen som frokost - noe som for meg er en fremgang.

Jeg vil anta at kroppen min nå går på sparebluss, men jeg ønsker at kroppen min skal "våkne" igjen. Lysten til å komme igang er både opp og ned, men kanskje noen har noe tips rundt hvordan jeg skal gå fram for å komme igang igjen. Jeg tenker da på: jeg kan vel ikke bare sette igang med et kosthold på 1800-2000 kcal for å holde vekten....? Hvordan går jeg fram? Håper det er noen der "ute" som kan hjelpe meg litt her Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Ubevisst/ikke planlagt vektnedgang
« #1 : 07. november 2015, 11:26 »
Hvorfor ikke prøve deg med norsk basiskost med masse brød, smør, poteter, saus ? Du må sannsynligvis få i deg mer næring for å orke å trene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Valdresdama

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Ubevisst/ikke planlagt vektnedgang
« #2 : 07. november 2015, 12:38 »
Ja, det er vel det en burde. Konsentrasjon og tanker er helt på "kjøret" og en tenker ikke klart. Mengde mat og hva blir liksom lagt langt bak i hodet, så egentlig har en vel nok med å prøve og fungere. Allikevel må jeg bare jobbe med å få i meg nok mat, da jeg ønsker (på sikt) å få trent slik jeg vil.

Det jeg da lurer på er: skal jeg bare "hoppe" på å spise det jeg bør? Eller bør jeg gjøre dette gradvis?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Ubevisst/ikke planlagt vektnedgang
« #3 : 07. november 2015, 13:00 »
Hvis jeg var deg så ville jeg ha satset på no brainer kosthold og spist veldig normalt. Prøv å spise så store porsjoner som mulig men det går an å øke etterhvert. Du må ikke spise sånn resten av livet. Prøv å trene mer etterhvert som du klarer å øke kaloriinntaket.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!