Skrevet av Emne: LCHF muskelvekst og vektoppgang  (Lest 7255 ganger)

Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

LCHF muskelvekst og vektoppgang
« : 12. november 2015, 10:21 »
Hei,
jeg har pga skader hatt ett års pause fra styrketrening(vekter) og kun trent kondisjon og yoga/pilates. Jeg har nå lagt om livsstilen til lchf( under 20 g karb pr dag) og begynt med vekter igjen. Tidligere hadde jeg ca 5-80 g karb pr dag ..
Lchf starta jeg med for 8 uker siden og vekttreningen fikk skikkelig oppstart nå for 3-4 uker siden.
Er en del småstøl ..
Vekta går opp nå fordi muskler og vann øker litt i starten?
Jeg ligger på ca 14-1700 kcal pr dag på lchf er 164 cm og veier nå plutselig 66 kg!!! Har gått opp 3 kg etter at jeg starta med styrketreningen og kosten er lik!
Hjelpes, kan det være fett?
PS jeg trener HARDT altså, dvs til utmattelse på hver økt 3-4 ganger styrke pr uke og kondisjon som kortintervaller og en langkjøring i helgene.
Er vant til trening av høy intensitet har tidligere jobbet som instruktør og Pt, men har ikke erfaring fra LCHF på meg selv og synes det er rart at jeg har gått opp så mye som 3 kg!

hva tror dere?

Utlogget kcal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: LCHF muskelvekst og vektoppgang
« #1 : 12. november 2015, 19:33 »
Hvordan er fordelingen din utover karb under 20gr? Jeg begynte med LCHF for 5mnd siden og har gått ned fra 106 til 86kg. De første ukene orket jeg ikke å trene pga "keto-influensa", men etter kroppen ble bedre tilpasset har det gått helt fint. Trener nå 4 ganger styrke i uken.

Jeg mistenker at du kanskje får i deg mer karb enn du tror og at vektoppgangen er vannvekt. Du drikker kanskje mer vann nå som du trener og spiser du mer karb enn du tror, så binder du også mer vann i kroppen. Har erfart dette selv da jeg har hatt noen "cheat days" hvor jeg har spist rundt 40gr karb og da hopper jeg ut av ketose i 3-5 dager og legger på meg vannvekt.
Noen personer må også være enda strengere i starten for å komme skikkelige inn i ketose. Jeg spiste under 15gr karb pr dag de første 2mnd. Du kan også gå ut av ketose hvis du får i deg for mye protein. Det viktigste er å passe på at ca 70% eller mer av kaloriene dine kommer fra fett.  

Jeg ligger på ca 1800-1900 kcal pr dag (startet med ca 2300 kcal) og har fortsatt stabil vektnedgang med disse makroene:

-150gr fett
-95gr protein
-20gr karb (stort sett fra grønnsaker)


Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: LCHF muskelvekst og vektoppgang
« #2 : 15. november 2015, 15:48 »
Takk for svar! Jeg har lagt inn alt jeg har spist og har ikke oversteget20 g karb. Har nok heller ligget under... Jeg kjenner at nå er nok nok og jeg er tilbake på høyprotein med moderat lavkarbo( maks 70 g pr dag) tror kroppen min responderer bedre på det. Jeg orker jo ikke gå opp i vekt..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!