Skrevet av Emne: veldig svak i enkelte isolasjons øvelser  (Lest 4480 ganger)

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

veldig svak i enkelte isolasjons øvelser
« : 12. november 2015, 13:59 »
Hei. Har aldri trent sidehev og foråverbøyd sidehev før, og startet med det nå. Kjører 1 kg på hver arm, 12 rep 2-3 sett på begge øvelsene, men med en gang jeg øker til 2 kg manualer klarer jeg max 8 rep.. er verst på foråverbøyd sidehev hvor det føles ut som jeg får krampe på baksiden av skuldrene.. Noen som har tips på hvordan man kan øke litt i vekt på de øvelsene? Har mye større muskler på fremsiden av skuldrene pga tung press og benkpress.. kjører veldig kontrollerte reps, kaster ikke opp vekta som jeg ser mange gjør, det er jo en isolasjons øvelse, right?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 262
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 262

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: veldig svak i enkelte isolasjons øvelser
« #1 : 12. november 2015, 15:54 »
Prøv facepulls isteden, god øvelse for midtre og bakre skuldermuskel.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: veldig svak i enkelte isolasjons øvelser
« #2 : 16. november 2015, 09:21 »
Er det en ny greie? Om å gjøre og være sterkest i isolasjonsøvelser? Jeg tror jeg dør

+1 for facepulls

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: veldig svak i enkelte isolasjons øvelser
« #3 : 16. november 2015, 10:58 »
nei nei nei, det er det ikke.. men har litt problemer med skuldra, så har begynt med litt isolasjonsarbeid.. lurer på om det har en sammenheng.. hvis jeg er mye sterkere på framsiden av skuldra, kan ikke det få konsekvenser? sikker på at jeg tar en 10 kg's manual i hver hånd i front raise, så synes det virker litt drøyt å slite med 1 og 2 kg's manualene i sidehev, og foråverbøyd sidehev? er absolutt ikke et mål å være sterkest mulig i isolasjons øvelser, tenkte på skulder-helsa mi.

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: veldig svak i enkelte isolasjons øvelser
« #4 : 16. november 2015, 13:34 »
Tar du millitær press med korrekt teknikk vil du trene alle tre hodene på skuldra bra nok.

En annen grei regel er å være like sterk foran som bak på skuldrene. Sidehev er absolutt ikke et must for å få bra utviklede skuldre.

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: veldig svak i enkelte isolasjons øvelser
« #5 : 16. november 2015, 14:30 »
Greit, da har jeg litt å gå på på baksiden av skuldrene.

Har trent militærpress med albuene veldig langt frem og smalt grep, kjører litt bredere grep, og albuene litt mer ut til siden nå.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 764
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 764

Sv: veldig svak i enkelte isolasjons øvelser
« #6 : 16. november 2015, 20:56 »
Greit, da har jeg litt å gå på på baksiden av skuldrene.

Har trent militærpress med albuene veldig langt frem og smalt grep, kjører litt bredere grep, og albuene litt mer ut til siden nå.

kikk litt her på hvordan du skal presse:
https://www.youtube.com/watch?v=CnBmiBqp-AI
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?