Skrevet av Emne: Kcal utregning og vektnedgang..  (Lest 3336 ganger)

Utlogget Dinzone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 79

Kcal utregning og vektnedgang..
« : 15. november 2015, 13:06 »
Hei,
jeg har vært på lchf nå veldig strengt i 8 uker og gått opp i vekt. tenker nå å gå tilbake til "vanlig" levesett igjen da lchf ble for mye styr for meg. Har ikke hatt en eneste karb-dag på de ukene!
Jeg vil fortsatt ha moderat lavkarbo ( under 70 g karb pr dag) da min kropp responderer fint på dette, men det jeg lurer på der følgende:
Jeg har regnet ut mitt kcal forbruk i forhold til jobb og trening og skal da i utgangspunktet ligge på 2500-2600 for å vedlikeholde min kroppsvekt. Jeg vil ned i fett% men beholde muskelmasse.. Tidligere har jeg da tatt bort 1000 kcal og ligget på i snitt 14-1500 kcal pr dag og jeg lurer på om det egentlig er for lite?
Har jeg skrudd ned forbrenninga ved å ligge så lavt? Nå når jeg går fra lchf har jeg virkelig muligheten til å komme i riktig balanse..
Bør jeg da ligge på 1900 -2000 ? Jeg er så redd for at det er for mye, men jeg trener hardt 4 ganger i uka og er ganske aktiv ellers.
Er 163 høy, veier nå 65 ( mye muskelmasse og vil bare ned 5 kg og rippe litt) er kvinne på 38 år...
Hva tror dere? Og bør jeg da ha en spise dag innimellom med mer karb? I uka kommer jeg til å ligge på ca 50 g karb vil jeg tro.. max70 g
Du trenger ikke bli som andre-vær den beste versjonen av deg selv:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!