Skrevet av Emne: Har noen her inne klart å lykkes med å kvitte seg med "stubborn fat"?  (Lest 7314 ganger)

Utlogget Thege

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Som tittel sier; har noen her inne klart å kvitte seg med dette vanskelig fettet, som så pent kalles "stubborn fat"?
Jeg er jente, og hos meg ligger dette øverst på bakside lår/nederst på ræva. Dette gjør at beina mine, til tross for sterke lår/setemuskler, ikke ser veltrente ut (rumpa ser slapp ut når jeg ikke flexer musklene, og jeg får en mindre fin valk under rumpa når jeg bruker jeans). Det er helt klart et estetisk problem, men dette påvirker psyken min i så stor grad at jeg faktisk har vurdert fettsuging..
Dette vil jeg selvfølgelig helst unngå, og jeg HÅPER virkelig noen har klart å overvunnet dette problemet! Har lest blandt annet om å trene på tom mage, men at dette krever inntak av bla ulovlige kosttilskudd...

Jeg er 173 cm høy, 63-64 kg tung og har en fettprosent på rundt 16. Alt fettet, og da mener jeg alt, ligger på den nevnte plassen. Jeg trener styrke 3-5 ganger i uka, og avslutter økta med intervalltrening et par ganger i uka. 1 dag er ren kardio. Jeg spiser i en periode nå litt mindre enn vanlig, for å prøve å få ned fettprosenten ennå mer - men jeg tror ikke helt dette er veien å gå. Jeg vil jo bygge muskler  Undecided
Jeg spiser mye protein/karbs og mindre fett (men nok).
Takker hjerteligst for all hjelp på forhånd!

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Har du hatt progresjon de 2 siste månedene? Hvis ja, så har du gjort noe riktig.

Å gå ned til et ensifret- fettprosent er ikke sunt selvom man ser bedre ut av det. Jeg vet ikke hva slags diett du går på nå, men hos meg fungerer det bra å gå på diett 5-6 dager per uke deretter 1 spisedag. Repeat.

Utlogget Thege

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Har du hatt progresjon de 2 siste månedene? Hvis ja, så har du gjort noe riktig.

Å gå ned til et ensifret- fettprosent er ikke sunt selvom man ser bedre ut av det. Jeg vet ikke hva slags diett du går på nå, men hos meg fungerer det bra å gå på diett 5-6 dager per uke deretter 1 spisedag. Repeat.

Jeg var på ny måling i dag (In Body) og fikk målt fettprosen til 14,4 og vekt 61. Så ja, jeg har gått ned i vekt og fettprosent siden siste måling, og jeg har 1 kg mindre fett på rumpa. MEN, jeg kan ikke gå ned mer i vekt. Ikke nok energi til å klare å yte maks på trening (trener dog alle planlagte økter), og jeg blir fortere  sur og irritert hjemme etter en lang dag på jobb. Er derfor litt frustrert over dette fettet som ikke vil bort, samtidig som jeg vet at jeg må spise mer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!