Skrevet av Emne: Veien videre etter 40 kilos vekttap. Innspill fra DEG?!  (Lest 6458 ganger)

Utlogget sillaftw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jeg er garantert ikke første, eller siste som poster en slik type post. Men "lufta" er for alle, eller?  Tongue

Jeg er ei jente på 21 som har gått ned 40 kg - og nå har det stagnert litt. (Ikke overrasket over det, da jeg vet at det naturligvis er lettere å miste vekt når man har mer å ta av) Har veid ca det samme et år nå, litt fordi jeg har hatt en "pause" med vektnedgang, men også mye fordi det ikke skjer så mye, selv om jeg har prøvd å endre på både kosthold (mer/mindre/annerledes mat) og trening (mer/mindre/hardere/annerledes trening). Selv om jeg har hatt en såkalt "pause" så har jeg trent regemessig og spist sunn å bra mat + mindre sunn mat. Har ikke kuttet ut noe, da jeg tror at man kan spise alt, i blant - med måte. Uansett, på mitt største veide jeg 140-144 kg (grunnet medisiner som ga meg umennekselig matlyst!) Jeg tror det tok meg ca 10 måneder  å gå ned 40 kg (ren, sunn, enkel mat og mye løping/gåing/litt hjemme styrketrening). I dag veier jeg ca 104 kg og er 173 cm, har en del løs hud, ser "normal vektig" ut i følge andre - men jeg er verken fornøyd, eller ferdig enda. Jeg har absolutt ikke en tanke om å ha en periode hvor jeg trener og spiser minimalt for å gå ned i vekt, for å så begynne å spise og slutte å trene å gå alt opp igjen. Det er ingen slankekur, men en livsstil.

Jeg har per i dag 3 faste økter i uka. Tilgang til styrke apperater, fri vekter tredemølle, sykler, skævven - det meste. Jeg løper mye. Både langkjøring (40-60+ min) og intervaller som 4x4. Holdt litt på med styrketrening 2 måneder, men la det litt til sides da jeg ikke var helt sikker på om det var bra/riktig øvelser. Syns dog styrketrening var veldig morsomt. Spiser 5-6 måltid om dagen. Frokost, lunsj, middag + 2 mellommåltider. Ren og enkel mat.

Har blitt utrolig trenings glad de to siste årene - det merkes på både hode å kropp  (Grin) - og selv om det er noe jeg kommer til å fortsette med, så har jeg veldig lyst til, og er veldig motivert til å gå ned mer i vekt - noe som gjør alt jeg gjør og vil gjøre lettere men også fordi jeg fortsatt er overvektig og ikke fornøyd. Noen som kan hjelpe meg?! Om det så bare et noen tips så tas det godt i mot. For eksempel om hvor mye jeg bør legge meg på i kcal i forhold til treninga og et trenings/styrke program? Takk på forhånd  biggrin

Utlogget Kolberg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Du har ikke peiling hvor mye kcal du faktisk får i deg per dag ?

Dette er nok det første du må sjekke. hva ligger du på nå som circka ? Når du har funnet ut av det, trekk ifra 200-300 kcal totalt også lar du det gå 1-2 måneder til du stagnerer igjen, da vurderer du om du skal gå ned 100 kcal til eller øke cardioen/styrketreningen.

Er nok derfor du har satt deg fast, du har ikke peiling på hva du faktisk får i deg selv om det er så klart "sunt" mat, kan spise seg feit på salat også bare man er flink til å velge skinke,ost,pasta og endel dressing Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!