Skrevet av Emne: Hvem PAL faktor er riktig? Og spiser jeg riktig i såfall.  (Lest 7281 ganger)

Utlogget muscleup

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Jeg er en mann på 31 år, 188cm høy og veier 79kg.
Mitt ønske er å få ned fettprosenten da mesteparten av fettet er lokalisert
under haka og midjen.

Jeg har en jobb som innebærer en god del kontortid, men har også dager med kjøring og levering av varer eller salg. Har også 2 unger, så ettermiddagene frem til leggetid  (18:30) er noe mer aktiv enn sofaen. Smiley

Så er det trening.
Jeg trener overkropp 2x i uken som tar 1 time hver økt.
Jeg bruker øvelser som: pull up med egenvekt eller ekstra vekt, chins, dips, negativ benk, benk, omvendt roing egenvekt, face pull, triceps extension, skulderpress osv. (Markløft utgår.)

Bein: 1x i uken. 45 min.
Her har jeg dessverre måtte kutte ut tung knebøy (og markløft) pga en skive i nedre del av ryggen som vil ut. Kjører da isolasjonsøvelser og øvelser som styrker kjernemuskulaturen.
Samt naprapattimer.
 
Jeg har sett på nettet for å regne ut mitt kcal forbruk. (PAL faktor) Men det er så mye forskjellige svar å få, faktisk så mye at det varierte med over 1000 kcal !?!
Så mitt første spørsmål.
Hva er mitt kcal forbruk med infoen jeg har gitt over? Og hvem PAL tabell er riktig?

Her er en typisk matdag:

Frokost: 40g havregrøt med 2.5 dl lett melk. 1/2 eple. 1 klementin og 1 glass melk. (2dl)
Lunsj: 2 kyllinglår med 180g kokt jasminris. 1 nocco bcaa drikke. 2 klementiner.
Middag: 1 pitabrød med spelt delt i to, med 150g strimlet kjøtt av svin, 40g mozzerella og tomat. Drikker vann.
Kveldsmat: 3 wasa havre knekkebrød med veldig lite lett majones og 2 skiver hamburgerrygg på hvert knekkebrød, 1 dulcita tomat på hvert knekkebrød. 1 stort glass lettmelk 2.5 dl.
150g mager kesam med Fun light og 30g pistasjnøtter usalta.

Er jeg på villspor, må jeg spise mer eller hva mener dere?
Ønske er å gå ned ca 0,5 kg i uken til jeg når 75kg.

Takker på forhånd for alle innspill!

Utlogget muscleup

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Ingen?

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Tja... kan jo si at noen kalkulatorer regner ut kaloriforbruket ditt når du er helt innaktiv. Den jeg brukte på meg selv stemmer ganske bra på meg, den viser 3000 på deg med moderat trening, 3-5 ganger i uka. Så du bør prøve å starte på et sted mellom 2500-3000 kalorier. Jeg vet ikke hvor mange kalorier det er i det du pleier å spise, men det ser kanskje litt lite ut. Du kan jo prøve å regne det ut og se hva det ligger på. Det er dumt å starte på for lavt antall kalorier, for når vektnedgangen stagnerer når du er på et veldig lavt antall kalorier, vil det bare være verre for deg psykisk å redusere kaloriene ytteligere. Med et lite kaloriunderskudd kan du også klare å bygge muskler samtidig som du mister fett. Det er ikke enkelt, men med tung trening og et lite underskudd, kan du klare det. Sliter du med at du er sulten, kan du erstatte melk med mat.

Utlogget muscleup

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Takk for svar.
Jeg ligger på 2-2300 kcal om dagen.
Så da er nok det litt lite, men jeg har hatt lite nedgang i fettprosenten på 2 uker.

Skal prøve å endre kostholdet litt med mer proteiner og se hvordan kroppen reagerer på det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!