Skrevet av Emne: Er stuck for tiden  (Lest 6588 ganger)

Utlogget karley

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Er stuck for tiden
« : 15. desember 2015, 15:28 »
Jeg har gått ned fra 150kg til 110kg da det stoppet opp forsvant vekk fra trening ca kansje 1 år, havent i kjelleren av div ting.
Men er igang igjen nå har holdt på litt over en måned trener styrke 4-5 ganger i uken, men er ikke så aktiv ellers, spiser sunt og følger det uke etter uke men det ser ikke ut til at det blir noen forandringer nå.

Så jeg har prøvt å sette ned kcal intak til 1500 og vert der noen uker deretter har jeg prøvt å vert på 2000 og opp til 2500 men ingenting ser ut til og gi resultater legen mener jeg bør holde meg under 2000 mens kalkulasjoner etc sier jeg bør holde meg mye høyere oppe har lest på mangen forum og prøvt forsjellige ting men ingenting ser ut til og virke,, er det noen som kansje kan hjelpe meg og få gang i denne prossesen?

Trengs det og legge til kardio f.eks? eller er det maten jeg roter med?
Setter pris på svar  Smiley

er 176cm høy foresten

Utlogget LeeryLucifer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Er stuck for tiden
« #1 : 20. desember 2015, 12:57 »
Heisann Smiley

Har du prøvd x-form challenge? Jeg kjøpte både versjon 1.0 og oppfølgingsversjonen 1.2. Jeg gikk ned fra 117 til 103,7kg på 13 uker. Altså ikke noe ekstremdiett, men et veldig balansert opplegg hvor man spiser godt og sunt, samt trener mye.

Du skriver ikke så meget om maten du spiser, men jeg vil absolutt anbefale deg å loggføre alt du spiser i MyFitnessPal (gratis app) hvis du ikke har et eget matprogram du følger slavisk. Husk også å loggføre det du spiser i helgene, da dette ofte har stor effekt på vektutvikling (det er enormt med kcal i alkohol, bakevarer og godteri).

Vektnedgang handler bare om kcal inntak versus kcal forbruk. Jeg vil anbefale deg å ta en bodyscan-test (fins på de aller fleste treningsstudio) for å finne ut hva din basalforbrenning er (jeg vil tippe den ligger på rundt 2000 ut ifra det du skriver). Hvis du får i deg mindre enn det 7 dager i uken kommer du til å gå ned i vekt.

Husk å vei deg samme dag uke etter uke; ikke vei deg på forskjellige ukedager; da vil du få veldig upålitelige resultater. For eksempel veier de fleste mest mandag morgen (man har gjerne spist og drukket godt i helgene) og minst på torsdag/fredag (da er gjerne helgens synder "svidd" bort og sunt kosthold/trening mandag-torsdag har gitt effekt.

Til slutt: Du må trene kardio _og_ styrke hvis du vil ha varig vektreduksjon og komme i bedre form. En typisk en times styrkeøkt forbrenner gjerne bare 3-500kcal (pluss etterbrenning og økt forbrenning ved muskelvekst), mens bare en halvtime med intervalltrening på mølla gjerne gir samme effekt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!