Skrevet av Emne: Opp i vekt!  (Lest 4732 ganger)

Utlogget junee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Opp i vekt!
« : 29. desember 2015, 14:15 »
Jeg må opp i vekt!
163 cm og 46 kg, 25 år og travel alenemor til to små.
Leser meg gal på alt av kosttilskudd men blir ikke klok Smiley 
Så jeg lurer på om noen her kan veilede meg litt?  Er gluten og laktoseintollerant. Har et godt og variert kosthold, men spiser alt for lite.
Planen nå er å komme inn i en god rutine med trening og få opp apetitten! Hvilke tilskudd bør jeg ta for å komme opp i vekt, få magen skikkelig i gang og gjerne energi til trening mens alt dette skal "gå seg til" ?

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Opp i vekt!
« #1 : 29. desember 2015, 14:30 »
Hvorfor er du så fokusert på at det er kosttilskudd som er fasiten for deg?

Hva med noe så enkelt som å spise mer mat? større posjoner?

Du klarer ikke brått øke matinntaket ditt med 50%, men øk det gradevis.

Utlogget junee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Opp i vekt!
« #2 : 29. desember 2015, 14:38 »
Spiser nå 7 måltider om dagen og tenker å fortsette med det.  Problemet er bare at jeg da heller går ned i vekt  Huh  Er ganske grønn på dette da jeg aldri har måttet tenke på vekta før  Smiley

Utlogget Mvpkimrkv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • "Discipline weighs an ounce, regret weighs a ton."
Sv: Opp i vekt!
« #3 : 06. januar 2016, 23:12 »
Du som alle andre har et vist antall kalorier din kropp trenger for å opprettholde det den har. Spiser man mindre vil kroppen finne disse kaloriene (energien) en annen plass, som fett og muskler. Vil man istedet opp i vekt trenger man enkelt nok mer en man forbruker. Ta også hensyn til ditt aktivitetsnivå, har du et veldig fysisk yrke f.eks krever dette såklart litt mer energi enn noen som sitter i ro en hel dag osv.
Å skaffe seg en oversikt over kaloriinntaket er derfor noe du bør gjøre, derav kan du selv justere opp og ned dette etter behov.

Dernest kan man ikke få lagt nok trykk på næringskildene man benytter seg av, råvarer.

7 måltider er veldig bra, men når du sier du ikke klarer å gå opp i vekt med 7 måltider må man se på hva disse måltidene består av.

Superspurv her ovenfor har et godt poeng når det kommer til kosttilskudd. Spiser man nok skal det ikke være et behov, men det er der igjen ikke noe negativt å ha f.eks en proteinshake for hånden den gangen man ikke skulle rekke et helt måltid.
Hovedfokuset ditt nå bør ligge i å komme godt i gang med både det trenings og ernæringsmessige kontra hvilke tilskudd du skulle trenge. Multivitaminer, fettsyrer og evt noe mineraler kan være greit å ha.

En erfaring jeg har bitt meg merke i i årene er at det er ikke store 'forandringen' i et godt kosthold som skal til for å øke vekten. Fetere og mer energirike næringskilder i kosten kan utgjøre en god del på totalsummen på slutten av en dag. Nå skriver jo du at du er både laktose og glutenallergisk, noe som er et område jeg ikke er sterk på, så hvilke kilder du kan benytte deg av her vet du best selv.


Om dette var til mye hjelp er som så, men noen greie retningslinjer  Smiley

"It is not the critic who counts, not the one who points out how the strong man stumbled or how the doer of deeds might have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred with sweat and dust and blood; who strives valiantly; who errs and comes short again and again; who knows the great enthusiasms, the great devotions, and spends himself in a worthy cause; who, if he wins, knows the triumph of high achievement; and who, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who know neither victory nor defeat."

IG- mvpkimrkv

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!