Skrevet av Emne: Frustrert!  (Lest 5573 ganger)

Utlogget Mina87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Frustrert!
« : 12. februar 2016, 22:40 »
Jeg går rundt og er så frustrert! Prøver å holde meg til ca 2200 kalorier til dagen, men går rundt og føler meg utilfredsstilt. Dette fører til at jeg ofte overspiser og ender som regel opp på ca 2600 kalorier daglig  (gjennomsnittlig pr uke).. Slik har det vært siden jul, og nå begynner jeg å bli bekymret for vekten.

Jeg trener ikke, men går minst to timer tur per dag, jobber deltid i butikk (sitter ikke i en kasse). Vil si at jeg er aktiv i hverdagen..

Er 178 cm og veier 61 kg. Vet at det er normalvektig, men er redd for å gå opp i vekt. Har/er plaget med spiseforstyrrelser, men fra å ikke spise tre dager i uken, har jeg prøvd å spise "normalt", men nå begynner denne overspisingen som nevnt å slite på...

Spiser karbohydrater, proteiner og fett. Drikker masse vann.

Noen som har noen nyttige tips for å slippe denne cravingen etter mat?

Det er ikke nødvendig å komme med tips som å ikke telle kalorier osv... jeg trenger  å være trygg på mengden mat jeg spiser, og teller kalorier med gode intensjoner.

Håper på gode innspill Smiley

Utlogget NoBro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Frustrert!
« #1 : 30. mars 2016, 17:42 »
Jeg går rundt og er så frustrert! Prøver å holde meg til ca 2200 kalorier til dagen, men går rundt og føler meg utilfredsstilt. Dette fører til at jeg ofte overspiser og ender som regel opp på ca 2600 kalorier daglig  (gjennomsnittlig pr uke).. Slik har det vært siden jul, og nå begynner jeg å bli bekymret for vekten.

Jeg trener ikke, men går minst to timer tur per dag, jobber deltid i butikk (sitter ikke i en kasse). Vil si at jeg er aktiv i hverdagen..

Er 178 cm og veier 61 kg. Vet at det er normalvektig, men er redd for å gå opp i vekt. Har/er plaget med spiseforstyrrelser, men fra å ikke spise tre dager i uken, har jeg prøvd å spise "normalt", men nå begynner denne overspisingen som nevnt å slite på...

Spiser karbohydrater, proteiner og fett. Drikker masse vann.

Noen som har noen nyttige tips for å slippe denne cravingen etter mat?

Det er ikke nødvendig å komme med tips som å ikke telle kalorier osv... jeg trenger  å være trygg på mengden mat jeg spiser, og teller kalorier med gode intensjoner.

Håper på gode innspill Smiley

Først og fremst: Er målet vedlikehold eller vektnedgang ?

Har du valgt matvarer du trives med, som du faktisk liker ?

Eller har du blitt fortalt av andre hva du må spise og fulgt dette ?

Hvor mange ganger spiser du ila. døgnet ? Er du blitt fortalt myter ala  "Du må spise 7-8 små måltider i døgnet for å holde forbrenningen oppe " ? som til tross for at det er vitenskapelig motbevist mange ganger fortsatt er en myte som florerer i 2016

Det KAN være at det vil fungere å spise færre eller flere måltider (Men fortsatt det samme), alt etter hvordan du fordeler det du spiser totalt ila. en dag.

Det KAN være at det vil fungere å bytte ut det du spiser, eller deler av det, med andre ting som du faktisk har lyst på, og trives med.

Det KAN også være at du bør fordele macroene på en måte som gjør at du har energi fra du står opp til du legger deg, altså ikke høre på tullprat som "Ikke spis karbohydrater etter kl 19:00" 

Når du spiser ting har absolutt NADA å si for vektoppgang/vektnedgang - Det er totalen som teller. I både teori og praksis så kan du faktisk ta ALLE de 2200 kaloriene, samle de sammen til ett måltid, og spise alt sammen èn gang, og ha ett måltid i døgnet. Det vil ikke utgjøre noe forskjell på vekta kontra at du spiser de fordelt på 4 eller 10 måltider.

Det viktigste er at du finner det som fungerer for DEG, og som DU trives med, den beste kostholdsplanen er nemlig den DU trives med i hverdagen, ikke den som HUN eller HAN sier at er BEST.

Men svar på disse spørsmålene, så kanskje jeg kan gi deg et mer kvalifisert svar.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!