Skrevet av Emne: Sjekk kostholdsplanen jeg fikk av PT'n min!  (Lest 9407 ganger)

Utlogget Sindre_savage

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sjekk kostholdsplanen jeg fikk av PT'n min!
« : 11. januar 2016, 20:11 »
Hei!

Jeg har vært hos PT og fått et hostholdsplan, men jeg er ikke enig i hva som står der.

6 dager i uken til lunsj og middag skal jeg spise kylling/karbonadedeig, ris og byggryn. (allerede her stiller jeg spørsmål til meg selv om hvor sunt  dette er)

I tillegg til det så er det 200g karbonade deig, og 25g byggryn og 25g brokkoli. Etter å ha veid opp så ser jeg at det er en liten spiseskje med byggryn og 3 brokkolitopper. Jeg spurte PT om dette var riktig å det var det. Jeg syns det var lite iforhold til karbonadeigen.

Legger ved vedlegg av kostholdsplanen min, Håper dere kan se igjennom den.



Sindre

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Sjekk kostholdsplanen jeg fikk av PT'n min!
« #1 : 24. januar 2016, 16:32 »
Først og fremst: Hva er din høyde og vekt? Hvor lenge har du trent? Hva er din målsetning (opp/ned i vekt?) etc. Gi meg mer utfyllende info om deg og dine målsetninger, så skal jeg gi deg et mer kvalifisert svar på det du lurer på.
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Sindre_savage

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Sjekk kostholdsplanen jeg fikk av PT'n min!
« #2 : 25. januar 2016, 19:38 »
Høyde 1.78
Vekt:  88kg

Har "jojotrent" i 10 år, Sånn ca halvt år på og halvt år av. Men nå jeg trent i 2 uker.
Min målsetning er å få mindre fett prosent samtidig som å bygge muskler.
Mitt mål er også å få gode resultater, slik at jeg kan holde motivasjonen og ikke slutte med treningen når jeg er lei. I det siste føler jeg at jeg har bare trent og trent uten å få så mye resultater av det. (det er nok fordi jeg har hatt elendig kosthold ved siden av treningen)

Sindre

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Sjekk kostholdsplanen jeg fikk av PT'n min!
« #3 : 29. januar 2016, 09:16 »
Synes det er litt vél lite kalorier på starten av en diett. Rundt 1900 kcal for en mann på 88kg er lite (!), men dette kommer selvfølgelig ann på fobrenningen din gjennom dagen. Å gå fra useriøs trening og kosthold og rett over på kun "bro-food" i tillegg til så lite kalorier er for meg en oppskrift på å mislykkes (med mindre du har vilje av stål).

Personlig ville jeg heller anbefalt en iifym-tilnærming til det hele. Da kan du selv velge hva du spiser gjennom dagen, såfremt du veier alt og de totale makroene forblir de samme fra dag til dag. Dette gjør det mye lettere å holde ut i lengden fordi du slipper å kutte ut matvarer. Forstår null av hvorfor du skal putte i deg 4 stk vit/min-kapsler hver dag. Følg det som står på boksen! 
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget NoBro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Sjekk kostholdsplanen jeg fikk av PT'n min!
« #4 : 30. mars 2016, 17:23 »
Hei!

Jeg har vært hos PT og fått et hostholdsplan, men jeg er ikke enig i hva som står der.

6 dager i uken til lunsj og middag skal jeg spise kylling/karbonadedeig, ris og byggryn. (allerede her stiller jeg spørsmål til meg selv om hvor sunt  dette er)

I tillegg til det så er det 200g karbonade deig, og 25g byggryn og 25g brokkoli. Etter å ha veid opp så ser jeg at det er en liten spiseskje med byggryn og 3 brokkolitopper. Jeg spurte PT om dette var riktig å det var det. Jeg syns det var lite iforhold til karbonadeigen.

Legger ved vedlegg av kostholdsplanen min, Håper dere kan se igjennom den.



Sindre

Har du betalt penger for dette ?

Har du eksempelvis gått igjennom med PT`en din hva slags matvarer du liker og ikke liker ?

Eller har han bare servert deg en oversikt over hva slags matvarer HAN mener DU bør spise ?

Sistnevnte vil jo være å betale penger for å mislykkes. Fitness og treningsbransjen er full av bro`s som liker å fortelle andre hva som fungerer for dem, fordi det har fungert for dem selv. Hvis du for eksempel ikke liker karbonadedeig, eller brokkoli, men er glad i kylling og andre grønnsaker, hvorfor i huleste skal du da stappe i deg to ting du ikke liker foran to andre ting du liker bare fordi en PT har sagt det ?

Det er mulig man vil klare å stappe i seg ting som andre forteller en at en skal spise, i troen og håpet på å oppnå sine mål, men bevisst eller ubevisst vil man forbinde kostholdet og treningen med mat man ikke liker, noe man ikke trives med, for min del høres det ut som noe som før eller siden vil sprekke. Den beste kostholdsplanen er den som fungerer for DEG, ikke for alle andre. Ikke hør på bro`s som serverer udokumentert svada som "Du må spise brokkolitopper, helst 500 gram og aller helst 1 kg i døgnet" - "Du må spise fett da og da på døgnet og karbohydrater da og da på døgnet" - "Du må gjøre SÅNN og SÅNN og DET og DET hvis ikke vil du miste alle dine gains og forbrenningen din vil stoppe i morgen" - "For å forbrenne fett må du spise 7 og helst 10 små måltider i døgnet, hvis ikke stopper metabolismen opp som en bil i fart som bråbremser"

Det finnes ufattelig mange måter å gjøre ting på, og oppnå det samme målet, man må finne det som fungerer best for en selv, men èn ting som jeg stiller meg bak er at ca. 1800 kalorier høres grådig lite ut for en person på 88 kg som skal ned i vekt. Hvis mulig burde du få tatt en kroppsanalyse for å finne ut hvileforbrenningen din - Eller du kan starte relativt høyt, og se an vektnedgangen over tid, og justere utifra det, men dette vet du kanskje fra før. Hvis jeg veide 88kg og skulle påbegynne en deff ville jeg for min del ikke startet under ca. 2500 kcal i døgnet.

Selv deffer jeg for tiden på 3000 kcal i døgnet, på en kroppsvekt på 100 kg.

Dersom du har betalt penger for dette oppsettet ville jeg krevd pengene tilbake.

Utlogget NoBro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Sjekk kostholdsplanen jeg fikk av PT'n min!
« #5 : 30. mars 2016, 17:27 »
Synes det er litt vél lite kalorier på starten av en diett. Rundt 1900 kcal for en mann på 88kg er lite (!), men dette kommer selvfølgelig ann på fobrenningen din gjennom dagen. Å gå fra useriøs trening og kosthold og rett over på kun "bro-food" i tillegg til så lite kalorier er for meg en oppskrift på å mislykkes (med mindre du har vilje av stål).

Personlig ville jeg heller anbefalt en iifym-tilnærming til det hele. Da kan du selv velge hva du spiser gjennom dagen, såfremt du veier alt og de totale makroene forblir de samme fra dag til dag. Dette gjør det mye lettere å holde ut i lengden fordi du slipper å kutte ut matvarer. Forstår null av hvorfor du skal putte i deg 4 stk vit/min-kapsler hver dag. Følg det som står på boksen! 

Stiller meg absolutt bak dette. Det hele oser av broscience og en person som skal putte SIN fasit og måte å gjøre ting på over på andre.

Det er fortsatt til gode for min del at noen kommer med en rasjonell forklaring på hvorfor man MÅ spise ting man IKKE liker (Med mindre man ikke liker NOEN som helst sunne kilder til protein/karbo/fett så er det i mitt hode hvordan man skal mislykkes)

Jeg takler for eksempel ikke brokkoli, jeg får brekninger bare det er i nærheten av meg, på bodybuilding.com, dette forumet og masse nadre steder har man PT`er og ymse bro`s som presterer å påstå at man ikke kan bygge muskler eller forbrenne fett uten å spise brokkoli. En fanatisk tøvete påstand. Uten sammenligning forøvrig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!