Skrevet av Emne: Spørsmål om muskler og kroppsform  (Lest 5433 ganger)

Utlogget petrine91

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Spørsmål om muskler og kroppsform
« : 04. januar 2016, 10:47 »
Jeg har ett lite dilemma jeg lurte på om noen her hadde kjennskap til eller kunne hjelpe meg med.. Jeg kan mye om kosthold og trening og jeg vet at jeg er jente og at det skal mye til for at vi legger på oss mye muskler, men da må det være noe galt med meg eller så er jeg mann på innsiden, haha Tongue

Jeg har alltid vært aktiv og trent, men det har de siste årene blitt litt i perioder. Har også de siste årene slitt litt med vekten og prøvd å gå ned i vekt.
Problemet mitt er så fort jeg begynner å trene, så blir kroppen min seende så "kraftig" ut. Jeg blir jo litt strammere i kroppen etterhvert, men ikke veldig siden jeg har ganske høy fettprosent. Jeg får veldig fort muskler og det virker som at det er det som legger seg "under" alt fettet og får meg til å se større ut.

Har to eksempler:
For en del år siden så trente jeg kickboxing 3-4 ganger i uka i et par år. Fikk strammere kropp, men gikk ikke ned i vekt. Etter de 2 årene så sluttet jeg helt pga en skade. Ett halvt år etterpå så besøkte jeg min farmor som jeg ikke hadde sett siden jeg drev å trente mye og hun spurte om jeg hadde slanket meg for hun syntes jeg hadde blitt så smal.

Nå de siste månedene har jeg ikke trent noe særlig. De siste 2 ukene har jeg vært veldig syk og kun ligget på sofaen hele tiden og spist egentlig akkurat det jeg har hatt lyst på, som for det meste har blitt ferdigmat og mat jeg ikke har trengt å stå og lage.
I går fikk jeg besøk av min mor som kommenterte at jeg hadde blitt så tynn..
Jeg føler ikke jeg har blitt noe tynnere i kroppen og magen min er ikke noe flatere. Jeg har gått ned 1kg, men utifra det jeg har spist skulle man tro jeg hadde lagt på meg 5kg, så kan se for meg at jeg har mistet en del muskler.

Poenget da, er at med en gang jeg begynner å trene så får jeg en mye "større" kropp og det ønsker jeg jo ikke. Jeg vil jo helst gå ned 10kg til og se slank og feminin ut. Når jeg først trener så trener jeg nesten aldri med vekter heller, men går kun på Step og Zumbatimer, går turer, danser litt og rir innimellom.
Noen som vet hva dette kommer av? Og hva kan jeg gjøre for å hindre å legge på meg så mye muskler?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!