Skrevet av Emne: Hjelp til en lett meny  (Lest 4452 ganger)

Utlogget J-dawg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Hjelp til en lett meny
« : 16. januar 2016, 20:58 »
Hei. Jeg og kjæresten min prøver å sette igang treningen igjen og har begynt med myfitnesspal.

Jeg skal ned fra 120 til 85,  hun fra 90 til 60. Vi har allerede gått ned 5 kg hver.
Vi har lagt oss et mål på 1 kg i uken og jeg havnet på 1600 kcal,  hun på 1200.

Har trent i 10 år, men lite siden jeg traff kjerringa.
Jeg trener styrke 3 dager i uka og prøver å gå en time de resterende dagene om jeg har tid. Vi jobber skift og har en nyfødt.

Men sliter litt med å holde oss innenfor inntaket. Føler det blir så lite kalorier igjen til middagen.

Det vi har gjort hittil er.
Frokost - 3 knekkebrød med lett ost eller skinke, 1 glass melk. 1 150 g tine yoghurt og 1 kopp kaffe. (Prøvd yoplait,  men ikke noe glad i den)
Mellommåltid - 1 eple
Lunch - 4 knekkebrød med 100 g leverpostei.  Vet det er mye kalorier,  men lett og oppbevare i skapet. 1 glass melk
Middag - Hjemmelaget tomatsuppe med egg, gryterett eller kyllingfilet med litt salat.
Lørdag vil vi gjerne ha en lett pizza og søndag kjøttkaker.
Dessert  - 1 eple med 1/2 boks hjemmelaget vaniljekesam. (Bare når vi har gått)

Vi vil gjerne ha  hjelp til litt enkel lett mat. Gjerne gryterett, suppe eller pasta retter.
Vil også ha forslag til litt lettere lørdagskos.

Vi liker det meste men er ikke glad i fisk.
Av grønnsaker liker jeg ikke mais, sopp eller brokkoli.

Gå til:  

6 spennende matpakker med wraps

Kosthold21.11.2019661

Her får du tips til matpakke med wraps.
Karbonadedeig og kjøttdeig er populære ingredienser i hverdagsmaten.
Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.