Skrevet av Emne: DEFFE FOR FØRSTE GANG- Setter enorm pris på hjelp her  (Lest 7444 ganger)

Utlogget bazkawaii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hei sann, folkens! Jeg er ny her, men tenkte dette var det rette stedet for å søke om hjelp og veiledning!

Litt om meg selv:
Jeg er en 22 år gammel gutt som har trent fra jeg var ca. 17 år gammel. Startet i det små, og er nå i relativt god form i forhold til da jeg startet. Treningen startet etter flere år som en svett gamer, med ett inntak på 2 liter Coca Cola gjennomsnittlig per dag! På mitt aller verste, så veide jeg ca. 116kg. Dette var i niende klasse på ungdomsskolen.

Nå, i 2015/2016, så har jeg akkurat blitt ferdig med en relativt bra bulk. Startet på 99kg ca, og veier nå 117kg. Dette var den enkle delen, å gå opp. Nå må jeg ned igjen!

Alder: 22
Høyde: 190cm
Vekt: 117kg
Ca. 20-25% kroppsfett
Kroppsbygning: Endomorph (hvis det sier dere noe). Store, muskuløse lår, bred rygg, litt valpefett her og der. Ellers ganske muskuløs og stort bygd.

Det jeg lurte på nå, er rett og slett om noen av dere vil ofre litt av deres tid til å hjelpe meg med en diett. Planen min er å helst gå ned 20-25kg, der jeg ønsker at stort sett av vekttapet skal skyldes fett som forsvinner, og ikke muskler som blir borte.

Planen er å kjøre diett fra starten av februar til slutten av mai/juni. Alkohol, brus, godteri og alt slikt skal selvfølgelig kuttes ut, men trenger også en plan for maten jeg skal spise hver dag. Treningsprogrammet mitt kommer til å bestå av MIN. 2 cardioøkter m/ intervaller i uken. Resten blir fordelt på styrke med en rep-range på ca. 10-15 reps, og rolig langkjøring (cardio over 40min).

Kaloriinntaket mitt per dags dato er jeg litt usikker på fordi jeg har vært litt sloppy med å spise "vanlig". Så vi kan ta utgangspunkt i ca 2400 kcal pr dag.
Jeg er ganske godt kjent med 40/40/20 fordelingsprinsippet, og generelt hva slags mat som er sunn.
Det er her dere kommer inn:
Hjelp meg med å bli enig med meg selv om hvordan måltidene mine skal være fordelt utover uken, hva og når jeg skal spise det, og viktigst av alt, hvor mange kalorier og hvordan skal jeg fordele det utover 4 måneder.

Setter som sagt enorm pris på hjelpen jeg får!
Mvh Bjørn

Utlogget bazkawaii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

KOMMER OGSÅ TIL Å LEGGE UT BILDER AV RESULTATENE MINE, OG KOMMER TIL Å SØRGE FOR Å LOGGFØRE HER SÅ JEVNLIG SOM MULIG TIL DE AV DERE SOM ER INTERRESERT Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!