Skrevet av Emne: Difuse smerter i venstre arm/skulder  (Lest 15742 ganger)

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Difuse smerter i venstre arm/skulder
« : 31. januar 2016, 08:55 »
Har en lengre periode (2-3 måneder) hatt noe smerter i skulderen. Jeg klarte å trene, selv om jeg merket at det gjorde litt vondt på enkelte øvelser, som skulderpress.

Dro til legen for å høre om hva det kunne være. Fikk da en kortisonsprøyte. Siden da har jeg fått en annen type smerter. Det er heller ikke på samme sted som før, men lenger ned like ved triceps/biceps.

Nå gjør det såpass vondt at jeg ikke klarer å kjøre enkelte øvelser i det hele tatt. Det som er merkelig er når jeg kjører brystøvelser får jeg store smerter i det området.

Prøvde igår å kjøre benkpress, men klarte ikke å løfte noe, så prøvde jeg med hantler, men det gikk heller ikke bra da smertene er så store at jeg ikke klarer å presse opp vekta.

Fikk tilogmed smerter ved å løfte 1kg hantel med strake armer forann meg.

Noen som vet hva det er? Vurderer naprapat, kan det hjelpe?

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #1 : 31. januar 2016, 09:09 »
Glemte å ta med at d jeg var hos legen fikk jeg også en "kur" på resept med smertestillende og betennelsedempende tabletter uten at det hjalp.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #2 : 31. januar 2016, 22:28 »
Er det smerter ved abduksjon av armen over skulderhøyde? Og er smertene lokalisert i området mellom acromion og humerus? Isåfall snakker vi nok om en supraspinatus impingement. Kutt ut alt av øvelser som provoserer fram smerte. Dra til fysio, og begynn med opptrening. Betennelsesdempene er muligens verdt et forsøk såfremt du hviler armen godt. Dog lite tro på dette da allerede har gått 2-3 mnd. Din beste medisin er rolig tøying + opptrening av skulder. Snakker vi en impingement er dette dessverre en skade så kan ta lang tid å kurere (typ flere måneder). Det du absolutt ikke vil gjøre er å fortsette trening med smerte. Da ender du til slutt opp med å ikke klare å ta på deg t-skjorta. 
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #3 : 02. februar 2016, 16:01 »
Er det smerter ved abduksjon av armen over skulderhøyde? Og er smertene lokalisert i området mellom acromion og humerus? Isåfall snakker vi nok om en supraspinatus impingement. Kutt ut alt av øvelser som provoserer fram smerte. Dra til fysio, og begynn med opptrening. Betennelsesdempene er muligens verdt et forsøk såfremt du hviler armen godt. Dog lite tro på dette da allerede har gått 2-3 mnd. Din beste medisin er rolig tøying + opptrening av skulder. Snakker vi en impingement er dette dessverre en skade så kan ta lang tid å kurere (typ flere måneder). Det du absolutt ikke vil gjøre er å fortsette trening med smerte. Da ender du til slutt opp med å ikke klare å ta på deg t-skjorta. 

Usj, du må ikke skremme meg sånn. Men ja det kan hende du er inne på noe her.

Men synes det er så rart. Har absolutt ingen smerter når jeg trener Skuldre, rygg, biceps og triceps. Det eneste jeg merker smertene er dager hvor jeg trener bryst. Da alt fra benkpress til pec dec.

Om det virkelig er skulderen så burde jeg jo få like store smerter ved skulderøvelser.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #4 : 02. februar 2016, 23:16 »
Impingement er LETT å kurere, om en gjør det riktig. Ikke snakk om flere måneder, med mindre en ikke har en god plan.

Men, dette høres mer ut som nervesmerter. Kan du markere på et bilde nøyaktig hvor smertene sitter?
Hvilken bevegelse fremprovoserer dem, nøyaktig? Definer smertesensasjonen (brennende, strålende, lynende, hamrende etc)

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #5 : 03. februar 2016, 11:58 »
Impingement er LETT å kurere, om en gjør det riktig. Ikke snakk om flere måneder, med mindre en ikke har en god plan.

Men, dette høres mer ut som nervesmerter. Kan du markere på et bilde nøyaktig hvor smertene sitter?
Hvilken bevegelse fremprovoserer dem, nøyaktig? Definer smertesensasjonen (brennende, strålende, lynende, hamrende etc)


Fikk ikke lagt ut bilde rett på forumet, la med ett vedlegg tror jeg. Hehe.

Det startet som sagt ved skulderen. Markert sånn ca øverst på bilde. Men nå føler det egentlig ut som om det er mest i den store scenen ved biceps, markert nederst. har ikke noe vondt når jeg ikke trener, selv om scenen er veldig øm når du trykker der.

Kan trene nesten hele kroppen uten smerter i det hele tatt. Alt fra bein tilogmed skuldre. Eneste er som sagt brystøvelser. Ta benkress med hantler f.eks. Da virker det som om smertene stråler rundt biceps/triceps området.

Om det er nervesmerter hva kan man gjøre med det?

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #6 : 03. februar 2016, 16:26 »
Områdene du peker på får meg til å tenke overbelastning på den distale (nederste) og proximale (nærmest skulder) bicepsscenene.
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #7 : 03. februar 2016, 21:27 »
Områdene du peker på får meg til å tenke overbelastning på den distale (nederste) og proximale (nærmest skulder) bicepsscenene.

Om det er overbelastning, så er vell det eneste alternativet hvile?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #8 : 03. februar 2016, 23:22 »
Området du markerer minner mest om ulnar-nerven. Du er dessverre for uspesifikk til at jeg kan tyde noe mer (ikke så rart, da du antakelig ikke er fagperson).

Ved å klemme på potensielle fangelsespunkter for ulnaris (pectoralis minor, scalenius, medial tricep, cubital tunellen, håndleddfleksor) kan man antakelig finne ut om det virkelig er dette, og hvor problemet sitter. Jeg tror ikke dette er et bicepsproblem ut i fra din smertebeskrivelse og merkene i bildet.

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #9 : 04. februar 2016, 23:31 »
Området du markerer minner mest om ulnar-nerven. Du er dessverre for uspesifikk til at jeg kan tyde noe mer (ikke så rart, da du antakelig ikke er fagperson).

Ved å klemme på potensielle fangelsespunkter for ulnaris (pectoralis minor, scalenius, medial tricep, cubital tunellen, håndleddfleksor) kan man antakelig finne ut om det virkelig er dette, og hvor problemet sitter. Jeg tror ikke dette er et bicepsproblem ut i fra din smertebeskrivelse og merkene i bildet.

Okey, er dette noe jeg kan gå til naprapat for å gjøre? Fysio? Eller hva anbefales?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #10 : 04. februar 2016, 23:34 »
Det er så utrolig opp og ned om terapeuter er dyktige eller ubrukelige, og det har ofte ikke noe med tittel å gjøre. Jeg ville gått for en kiropraktor om jeg var deg, rett og slett fordi jeg opplever disse som mer åpne for alternative løsninger.

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #11 : 05. februar 2016, 09:03 »
Det er så utrolig opp og ned om terapeuter er dyktige eller ubrukelige, og det har ofte ikke noe med tittel å gjøre. Jeg ville gått for en kiropraktor om jeg var deg, rett og slett fordi jeg opplever disse som mer åpne for alternative løsninger.

Takk for tipset.

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #12 : 27. februar 2016, 21:47 »
Var igjen hos legen forrige uke. Legen mente det var tenonitt i skulderen. Fikk henvisning til fysio. Men det tar jo år og dager for å få time som blir dekket. Bestilte meg time hos en kiropraktor. Fant egentlig ikke ut så mye, så jeg skulle gå til fysio til uka.

Kiropraktoren mente at siden jeg fikk ganske god effekt av nålebehandling, så kunne kanskje strømbehandling være aktuelt. Dette var tydeligvis akkurat det samme som nåler bare sterkere!

Hun anbefalte også og ikke trene brystet på en god stund. Har jo egentlig ikke lyst til å kutte ut brystøvelsene, da jeg føler at grunnlaget som jeg har bygget opp bare forsvinner. Vet ikke hvor lang tid det tar før musklene begynner å bli mye mindre?

Fant ut nå nylig at jeg ekstremt mye svakere i den armen enn den andre når jeg skal løfte til opp til ett bestemt punkt.

Drit kjedelig dette her.

Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #13 : 28. februar 2016, 11:23 »
Tap av kraft er ofte tegn på betennelse... Sliter med skuldre selv. Den ene er operert med godt resultat, den andre begynte å jeangle etterpå og nå. Akkurat ferdig med betennelsesdempende og er litt bedre. Så jeg vet hvordan du har det!
Sender deg mye lykke til!
Skuldre er ofte komplekse og kan være vanskelig å finne ut av. Jeg har vært hos 3-4 forskjellige og alle sier forskjellig...
God bedring Wink

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Difuse smerter i venstre arm/skulder
« #14 : 28. februar 2016, 11:40 »
Tap av kraft er ofte tegn på betennelse... Sliter med skuldre selv. Den ene er operert med godt resultat, den andre begynte å jeangle etterpå og nå. Akkurat ferdig med betennelsesdempende og er litt bedre. Så jeg vet hvordan du har det!
Sender deg mye lykke til!
Skuldre er ofte komplekse og kan være vanskelig å finne ut av. Jeg har vært hos 3-4 forskjellige og alle sier forskjellig...
God bedring Wink


Jo takk for det. Men gikk jo på en voltaren kur uten noe bedring. Tenker om det var betennelse så burde jeg merket noe fremgang, men merket ingen verdens ting.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!