Skrevet av Emne: Spisedag?  (Lest 5101 ganger)

Utlogget Den Ukjente

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Spisedag?
« : 15. februar 2016, 21:06 »
Hei!


Har nå fulgt en streng kostholdsplan i 6 uker. Målet er å gå ned i vekt/fettprosent, noe jeg så absolutt har klart på disse (få) ukene jeg har holdt på. Kostholdsplanen er basert på at jeg skal spise 2500 kalorier daglig, med en vektreduksjon på rundt 1 kg pr uke.

Har de siste dagene følt at det ikke lenger er like mye "punch" i treninga som det har vært, samtidig som fristelsene for å spise ett eller annet junk også har økt rimelig mye, og jeg merker at motivasjonen begynner å gå litt nedover.

Jeg skal førstkommende onsdag tilbake til kostholdsveilederen for veiing og måling (Noe som forøvrig er hver andre uke). Der evaluerer vi også de to ukene som har gått. Jeg ønsker å foreslå at jeg kan ta en dag (Lørdag), hvor jeg rett og slett kan spise akkurat hva jeg vil, men selvfølgelig i litt begrensede mengder. Jeg tror det vil hjelpe mye på motivasjonen, i tillegg til at det, etter hva jeg har lest, vil føre til at "punchen" i treninga kommer tilbake.

Hva tenker dere om dette forslaget? Tenker dere at jeg rett og slett bare må ta meg sammen igjen, og fortsette å male på med mine 2500 kalorier, og trening, eller tror dere det kan ligge noe i å ha en slik spisedag etter bortimot 7 uker?

Litt info om meg:

20 år
For øyeblikket 110 kg
Hvileforbrenning på 2500 kcal
Trener styrketrening 5-7 dager i uka, + joggeturer den siste uka

På forhånd, takk!

Utlogget IG: Halvorwang

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 41

Sv: Spisedag?
« #1 : 02. mars 2016, 18:34 »
uff ja! unn deg en god spisedag!
Spisedager setter deg bittelitt tilbake når det kommer til vektreduksjon, men det hjelper utrolig mye til motivasjon!
jeg har torsdagen som min spisedag, der jeg spiser burger, kjøper litt energidrikk, godis osv.
dette er en dag jeg gleder meg til, selv om jeg vet det ikke er veldig bra Wink

Du trenger ikke og kjøre spisedager hele året, men når du merker "punchen" fra treninga forsvinner så er det kanskje motivasjonen.. når du merker den forsvinner, legg på en spisedag til du får det tilbake.
tenk på det slik som jeg gjør " torsdag er spisedag, så får bare gjøre mer cardio på fredag!"
Instagram: HalvorWang
Fitness viking!

\"Nothing worth having comes easy\"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!