Skrevet av Emne: ALDRI opplagt. Hjelp?  (Lest 9244 ganger)

Utlogget Rage

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 258

  • Outrageous!
SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #15 : 17. august 2004, 14:47 »
Her er et par tips:
Skaff deg alcar(acetyl-l-carnitine) for økt energi og fokus. Dette funker! prøv deg frem med 2-3 gram daglig, siste dosen tar du senest klokka fire. Ta r-ala eller nac sammen med dette. Det hjelper også på immunforsvaret.
Gaba/phenibut sammen med pro zma fra nordic power vil hjelpe på søvnen og gjøre at du føler deg mer uthvilt.




Okai. Hvor får jeg kjøpt alt dette, og vet du priser?



har du sjekket at du ikke er allergisk mot gluten?
En kamerat av meg har slitt med noe av det samme som du beskriver lenge- har enda ikke fått klare svar på det. men mistenker sterkt at det er glutenallergi.
Ellers kan det være noe med stoffskiftet - en venninne av meg slet med det en stund- trøtt HELE tiden, kom seg aldri på skolen tidsnok- sove og sov og sov - til hun fikk orden på stoffskifte igjen.

ellers er det jo kjempeviktig at du spiser nok! Jeg kan har perioder der jeg er trøtt hele tiden kan sove og sove, men har funnet ut at det kanskje er fordi jeg da ikke spiser bra nok eller drikker for lite vann ( og i tillegg bruker jeg astmamedisiner og slikt som man gjerne kan bli litt trøtt av).

Og er man først kommet inn i en sirkel av inaktivitet blir man lett slapp og dvask og orker enda mindre jo lengre man holder seg vekke fra trening og slikt.

Mitt råd er å ikke gi seg med et lite besøk til legen, men ta en tur igjen og si at dette kan ikke forsette fordi det ødelegger hverdagen din - nå vil du finne ut av hva det er. Få sjekket som sagt for glutenallergi, stoffskiftet og allergi mot medisiner.
Kanskje du også bør ta en prat med psykolog? Selv om du føler deg helt ok, kan det jo være ting som ligger under og gnuger Sad

Ellers håper jeg det ordner seg etterhvert. Riktig god bedring iallefall!

Hmm. Er ikke lenge siden jeg var hos legen og tok "full overhaling" som jeg pleier å kalle det, og han fant ingenting unormalt. Er ingenting som lurer under overflaten, så det er greit. Igår og idag har jeg faktisk ikke vært så ille, virker litt mer opplagt idag, samme med igår. Da sov jeg riktignok fra 2330 på lørdag til 1430 på søndag..
Har sjekket meg for glutenallergi, har ikke det. Da hadde jeg nok merket det, tror du ikke? Skal prøve å komme meg tilbake på trening igjen denne uken, så får vi se hvordan det går.

Startet på skikkelig kosthold igjen på fredagen, og forbrenningen min gikk rett i taket, helt sinnsykt. Er sånn som jeg var når jeg startet å trene for ca 20 mnd siden, KONSTANT sulten. Mamma trodde det var noe alvorlig galt med meg, siden jeg brukte hele helgen omtrent til bare å spise Smiley
Alder: 19år - Høyde: 180cm - Vekt: 98KG

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #16 : 22. august 2004, 20:22 »
Når du sier at du sovner bare du ser en pute, og våkner når noen vekker deg... jeg håper vel du har prøvd å legge deg klokka 19 en kveld for så å (antakeligvis!) være lys våken når du må opp på jobb? Prøv ihvertfal å sovne så tidlig som du klarer...  (uten at det fører til dårlig nattesøvn) det burde være grunnleggende i ditt tilfelle :]
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget BigBug

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #17 : 22. august 2004, 20:23 »
sammenlikn dager du spiser ting med gluten, mot dager du dropper dette...kan være noe legen ikke har funnet ut

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #18 : 22. august 2004, 22:21 »
sammenlikn dager du spiser ting med gluten, mot dager du dropper dette...kan være noe legen ikke har funnet ut

Sånne ting er ikke gjort på et par dager. Han må følge en glutenfri diett leenge for at det skal ha noen innvirkning (sånn er det iaf i mange tilfeller)

Utlogget Rage

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 258

  • Outrageous!
SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #19 : 23. august 2004, 09:58 »
Takk for bra svar.
Dagene begynner å se litt lysere ut, går sakte men sikkert. Jeg begynner å klare å komme meg opp om morningen, matlysen kommer tilbake og jeg funker generelt mye bedre.. Lurer egentlig på hva som er galt jeg. Blir ikke spesielt klok på dette.
Alder: 19år - Høyde: 180cm - Vekt: 98KG

Utlogget Rage

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 258

  • Outrageous!
SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #20 : 23. august 2004, 12:26 »
stoffskifte er ofte noe leger IKKE sjekker med mindre du spørr om dette. Har selv mange i familien med dette problemet, deriblandt min mor, som hanget seg gjennomdagen,før hun fikk tyroxine.. Nå er hun i full fres , og sliter ikke.

Ang glutenallergi ; folk med dette blir , som sagt ovenfor sliten , uopplagt, kan få magesmerter osv... Dette sjekkes skjeldent også, desverre, og ofte finner man det ikke på blod/avføringsprøve, men må ha prøve av tarmtottene ( svelge slange...) . Venninna mi som har cøliaki , sa at du må bruke glutenfri mat i hvertfall i tre uker før du kan SE om det er gluten... pga det ligger masse rester i tarmen..


nok tarmprat; frøken Sigurdsen skal spise!! Spise

Okey. Men jeg står over slange ned i halsen. Kan evt prøve å ta en prøve ang. dette med stoffskifte..
Alder: 19år - Høyde: 180cm - Vekt: 98KG

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #21 : 23. august 2004, 19:51 »
Du tar først en blodprøve om det ikke slår ut på den (noe som er ganske vanlig dessverre) så tar du den slangen. Enten foran eller bak.. Høres ikke noe hyggelig nei...

Men husk, skal du teste deg for glutenallergi med blodprøve må du ha spist et kosthold med gluten en stund før prøven for at det skal ha mulighet til å slå ut.

Utlogget Rage

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 258

  • Outrageous!
SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #22 : 26. august 2004, 10:50 »
Du tar først en blodprøve om det ikke slår ut på den (noe som er ganske vanlig dessverre) så tar du den slangen. Enten foran eller bak.. Høres ikke noe hyggelig nei...

Men husk, skal du teste deg for glutenallergi med blodprøve må du ha spist et kosthold med gluten en stund før prøven for at det skal ha mulighet til å slå ut.

I see.
Tror neppe jeg har noe allergi mot gluten, da ting plutselig bedret seg betraktlig.. Jeg skjønner ingenting, dagene blir lysere og lysere, og ting begynner å bli som før. Bare komme igang med treningen igjen nå, kanskje de siste brikkene faller på plass.
Alder: 19år - Høyde: 180cm - Vekt: 98KG

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #23 : 26. august 2004, 13:12 »
Kva slags operasjoner har du tatt?

Mange blir veldig slappe i lang tid etter omfattende operasjoner.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Rage

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 258

  • Outrageous!
SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #24 : 26. august 2004, 14:34 »
Ikke noe voldsomme. Jeg har fjernet noe som heter "Sakral Cyste". Altså, en innkapsling av fett, vev og talg som ble betent etc. Ikke noe digg. Helt nederst på korsryggen og over halebenet.
Alder: 19år - Høyde: 180cm - Vekt: 98KG

Utlogget kimgunnar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #25 : 22. september 2004, 19:12 »
heisann!
du må være en tro kopi av meg du ..
sliter med det samme selv... kan sove 20 timer i strekk i helgene . vekkeklokka hører jeg ikke ... vet åssen du har det !
mutter har alltid sagt til meg at jeg bør gå til legen og undersøke meg om det er noe galt med meg siden j sover så jævli tungt og har så lite overskudd i hverdagen. .. det hjalp ikke.
j fant ut en ting i sommer når j hadde ferie. da var j veldig mye ute og farta med sykkel .
fikk faktisk masse overskudd . ble sånn at jeg bare måtte ut og sykle for å tømme meg for energi . og det var jo et fremord for en tid tilbake.
for kanskje 1 mnd siden så ble sykkelen min ødelagt.. du lurer kanskje på hvordan j føler meg i hverdagen nå ..... føler meg som en dass... bestilte faktisk en spinningsykkel på xxl nuh. vil ha tilbake overskuddet som j fikk i sommer ..
prøv du oxo !
sykl 20-30 min hver dag . se om du får mer overskudd.
håper detta kan hjelpe !
:=)
hvis d skulle hjelpe så send meg en mail da :=)

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

SV: ALDRI opplagt. Hjelp?
« #26 : 02. november 2004, 00:44 »
må si meg litt enig med jentene her; stoffskifte svingninger kan være grunnen til dette. anbefaler på det sterkeste at du tar en blodprøve og får bekreftet/avkreftet det. har selv fått konstatert at jeg kanskje sliter med lavt stoffskifte... to prøver til som må konstatere det samme though...  Sad

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!