Skrevet av Emne: Kreatinslutt  (Lest 4836 ganger)

Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Kreatinslutt
« : 18. mars 2016, 05:49 »
Hei,
Jeg gikk opp 3 kg ganske fort når jeg begynte med kreatin i høst. Brukte dette i ca 3 - mnd. Gikk opp totalt 8 kg i den perioden og trente mye hard styrke/ ryp denne perioden. Fikk skader og måtte roe ned. Har nå slutta på kreatin for 3-4 uker siden og gått på diett men går jo Sørensen meg ikke ned noe i det hele tatt.. Kutta drastisk karbohydrater..og trener mer kardio.

Tar det lang tid før vannet går bort?  Regner med at noe kan være økt muskelmasse og sikkert litt fett.. Med nå vil jeg bli lettere da jeg skal løpe noen renn og trener mot det.vil ha bort vannet!!!

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Kreatinslutt
« #1 : 18. mars 2016, 12:45 »
Ved kraftig karbokutt + kreatinslutt vil man erfaringsmessig miste  vekt i løpet av noen dager (egen erfaring). Jeg mister fort 2-3kg på en uke. Ville ikke bekymret meg for det uansett, vannet slipper til slutt!

Karbohydrater binder vann i musklene ved at vann bindes til muskelglykogen. Du har 400-600g glykogen i kroppen. Vært gram binder 2,7g vann. Ved karbokutt og hard styrketrening, eller kondisjonstrening med puls over 70% av maks vil lagrene tømmes etter 1-2 timer, og dermed vannet forsvinne. Men da kjører du på tomgang og styrketrening vil være tungt og melkesyre komme fort.

Utlogget Tirill77

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Kreatinslutt
« #2 : 18. mars 2016, 18:57 »
Ok. Jeg er også av typen som fort får vann i kroppen så det er mulig jeg bare må være tålmodig Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!