Skrevet av Emne: Trenger rådgivining ang. treningsprogram og kosthold.  (Lest 3953 ganger)

Utlogget Bømlingen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei.

Jeg er en mann på 23 år, 184cm og 64kg og trenger hjelp med valg av treningsprogram og evnt. gode matråd.
Er helt ny innen dette med trening, og håper dere kan hjelpe meg med dette.

vh


Utlogget Cupcake

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7


Her er det mange muligheter. Mange begynner med stronglifts (gjør et søk på nettet). Det mest fornuftige er nok å kontakte en lokal styrkeløftklubb e.l. Da kommer du inn i et miljø som vil hjelpe deg med alt fra trening til kosthold over flere år.

Når det gjelder mat, kommer det an på hva ambisjonene dine er. Hvis du har dette som sunn hobby slik jeg har, altså moderat styrke uten fokus på utseende og kroppshysteri, er det mulig å spise noe a la dette:

Merk: Dette er nok ikke anbefalt av folkehelseinstituttet, langt mindre av gutter som streber etter fettprosent under 10, etc. Da går det mer i kylling, torsk, brokkoli og ris.

Frokost

80-100 g havregryn og 3-4 dl vann (Kjøres i blender og drikkes)  
3-4 dl melk
1 banan
1 gulrot.
Tran (skyldes ned med saften fra 1 lime eller 1/2 sitron blandet med 2 dl vann eller bare et glass appelsinjuice)

Dårlig tid? Kutt vannet, og kjør melk, havregryn og banan i blender.

Lunsj 1
2-3 skiver med gulost, 1/2 liter melk, 1 eple, 1 Tine Yt restitusjonsbar.

Lunsj 2
2-3 skiver med gulost, 1/2 liter melk, 2 tomater

Middag
Jeg spiser det familien spiser + alle rester. Du har kanskje en annen livssituasjon, og da er wok med blue dragon saus enkelt. Spis mye ris også. Gjerne kraftig dessert.

Kveldsmat 1
Ostesmørbrød, så mange du vil. 1/2 liter melk. 1 liter er bedre.

Kvelds: Som frokost, men Udos Choice olje i stedet for tran.

Merk: Hvis du vil kjøre opp kalorinntaket, har du mange muligheter
-Hell oppi iskrem i blenderen eller spis egg og bacon i tillegg under frokost og kvelds (Ikke for ofte, kanskje...)
-Spis 2 kokte egg i tillegg hvert eneste måltid. 3 er bedre.
-Ta et shot rapsolje e.l i tillegg til enkelte måltider (Begynn med ett om dagen, og se hvordan du reagerer)

Bottom line: Ikke vær for fokusert på sunnhet, men forsøk å unngå hjerteinfarkt  Wink. Legg inn lett sykling, roing og/eller jogging 10-15 min før eller etter hver økt, så er du godt på vei her. Du er ung, så du kan alltids slanke deg senere. Bygg styrke og masse noen år først hvis det er det du er opptatt av. Hvis du er singel og på sjekkern, anbefaler jeg at du spiser annerledes enn her. Du blir litt dissen av dette, og vil nok ikke kle slim fit skjorter. Særlig hvis du kjører mye baseøvelser ...






Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

For et tullete matopplegg. Godt råd er det i det minste ikke. Direkte usunt kosthold som ikke vil bygge en dritt av muskler, men stort sett fylle magen med tomme kalorier og for lite protein.

Skal du opp i vekt og bli sterkere spis:

havregryn til frokost

kylling, poteter og grønnsaker til lunsj

fullkornspasta og proteinshake til middag

frukt etter trening

mer kjøtt, grønnsaker og ris eller poteter til kveldsmat

spis deg mett, men ikke stappmett, til hvert måltid.

tren 5 ganger i uka, med hovedfokus på å progressivt øke i knebøy, markløft, pull ups og benkpress.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Cupcake

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

"(...)som ikke vil bygge en dritt av muskler, men stort sett fylle magen med tomme kalorier og for lite protein"

Det var da veldig bastant, min venn.  Jeg avslutter min aktivitet her ved å understreke at det beste for trådstarter nok er å melde seg inn i en styrkeløftklubb. Der kan han få hjelp til å lage gode trenings- og kostholdsopplegg av mennesker som må tørre å ytre seg ansikt til ansikt. Som nybegynner er det nok minst fornuftig å støtte seg til råd fra anonyme personer på nett....

Uansett: Lykke til, begge to!





Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

"(...)som ikke vil bygge en dritt av muskler, men stort sett fylle magen med tomme kalorier og for lite protein"

Det var da veldig bastant, min venn.  Jeg avslutter min aktivitet her ved å understreke at det beste for trådstarter nok er å melde seg inn i en styrkeløftklubb. Der kan han få hjelp til å lage gode trenings- og kostholdsopplegg av mennesker som må tørre å ytre seg ansikt til ansikt. Som nybegynner er det nok minst fornuftig å støtte seg til råd fra anonyme personer på nett....

Uansett: Lykke til, begge to!






Rådene dine var helt på jordet. En blir ikke bøs av å eta brødskiver med gulost, det er mat for byttinger og tynnfeite kjerringer. Flott å se at du avslutter aktiviteten din her, det var ikke et sekund for tidlig, og et nytt hakk i sengegavla for Fleksnes.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!