Skrevet av Emne: Trenger hjelp  (Lest 5172 ganger)

Utlogget Twinlab

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Trenger hjelp
« : 13. mars 2016, 23:13 »
Hei! Skal sette opp en diet hvor jeg har som mål å gå opp i muskelmasse samtidig som jeg legger på meg minst mulig fett. Foreløpig ser det totale næringsinnholdet i løpet av en dag slik ut:
Totalt
Protein 225g
Fett 49g
Karbo 162g

Utifra det jeg har lest dekker jeg det anbefalte proteininntaket i løpet av en dag på 2.5g per kg og vell så det. Men trenger hjelp. Leser at jeg bør få i meg 3040 kcal på en dag for å gå opp i vekt(veier 80kg). Men slik som jeg har forstått det ligger jeg langt under.
Protein 225gx 4kcal = 900 kcal
Karbo 162gx 4kcal = 648 kcal
Fett 49gx 9kcal = 441 kcal

Totalt: 1989 kcal

Altså hva gjør jeg galt? Har jeg for lite karbohydrater? Trenger hjelp

Takk for svar!

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger hjelp
« #1 : 13. mars 2016, 23:30 »
Hei. Andelen energi fra karbohydrat og fett er for lavt. Øk totalt energiinntak med 1000kcal ved å øke karbohydrat i form av feks grove kornvarer(brød, havregryn), ris, pasta. Øk andelen fett ved å innta feks fet fisk, tran, nøtter. Spiser du mye proteiner øker dette for mange metthetsfølelsen, og det blir dermed vanskelig å spise nok. Ved diett på 3000kcal og kroppsvekt på 80kg kan du gjerne redusere proteininntak til 160gram.

Utlogget Twinlab

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Trenger hjelp
« #2 : 14. mars 2016, 00:10 »
Hei! Takk for svar! Fungerer det å feks å gå opp de 1000kcal i form av kun juice og frukt? Er jo veldig lett å få i seg, spesielt juice.

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger hjelp
« #3 : 14. mars 2016, 00:19 »
Det vil jeg ikke anbefale, men få i deg 5 om dagen (2 porsjoner frukt, og 3 porsjoner grønt). Ved å la frukt og juice utgjøre 1000kcal vil du få i deg mye enkle karbohydrater i løpet av dagen. I tillegg vil 1000kcal utgjøre over 4 liter juice(!!) Du vil heller ikke få økt fettmengden i kostholdet ved å drikke juice og trolig få i deg for lite flerumettede fettsyrer, herunder omega 3.

Gå til:  

Strak markløft

Trening12.11.2019133

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!
Her gir vi deg en full guide på hvordan legger du på deg muskelmasse trygt og raskt.