Skrevet av Emne: Trenger hjelp  (Lest 5152 ganger)

Utlogget Twinlab

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Trenger hjelp
« : 13. mars 2016, 23:13 »
Hei! Skal sette opp en diet hvor jeg har som mål å gå opp i muskelmasse samtidig som jeg legger på meg minst mulig fett. Foreløpig ser det totale næringsinnholdet i løpet av en dag slik ut:
Totalt
Protein 225g
Fett 49g
Karbo 162g

Utifra det jeg har lest dekker jeg det anbefalte proteininntaket i løpet av en dag på 2.5g per kg og vell så det. Men trenger hjelp. Leser at jeg bør få i meg 3040 kcal på en dag for å gå opp i vekt(veier 80kg). Men slik som jeg har forstått det ligger jeg langt under.
Protein 225gx 4kcal = 900 kcal
Karbo 162gx 4kcal = 648 kcal
Fett 49gx 9kcal = 441 kcal

Totalt: 1989 kcal

Altså hva gjør jeg galt? Har jeg for lite karbohydrater? Trenger hjelp

Takk for svar!

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger hjelp
« #1 : 13. mars 2016, 23:30 »
Hei. Andelen energi fra karbohydrat og fett er for lavt. Øk totalt energiinntak med 1000kcal ved å øke karbohydrat i form av feks grove kornvarer(brød, havregryn), ris, pasta. Øk andelen fett ved å innta feks fet fisk, tran, nøtter. Spiser du mye proteiner øker dette for mange metthetsfølelsen, og det blir dermed vanskelig å spise nok. Ved diett på 3000kcal og kroppsvekt på 80kg kan du gjerne redusere proteininntak til 160gram.

Utlogget Twinlab

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Trenger hjelp
« #2 : 14. mars 2016, 00:10 »
Hei! Takk for svar! Fungerer det å feks å gå opp de 1000kcal i form av kun juice og frukt? Er jo veldig lett å få i seg, spesielt juice.

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger hjelp
« #3 : 14. mars 2016, 00:19 »
Det vil jeg ikke anbefale, men få i deg 5 om dagen (2 porsjoner frukt, og 3 porsjoner grønt). Ved å la frukt og juice utgjøre 1000kcal vil du få i deg mye enkle karbohydrater i løpet av dagen. I tillegg vil 1000kcal utgjøre over 4 liter juice(!!) Du vil heller ikke få økt fettmengden i kostholdet ved å drikke juice og trolig få i deg for lite flerumettede fettsyrer, herunder omega 3.

Gå til:  

Sunn banansplitt

Kosthold16.09.2019690

Er du glad i banansplitt? Prøv denne.

Triggerpunkter

Trening15.09.2019396

Sliter du med såre punkter i muskulaturen din?

Program for muskelvekst

Trening14.09.2019303

Styrk kroppen i 2015.

Fyllesyk? Denne maten kan hjelpe

Kosthold13.09.2019307

Dette bør du spise dersom du er fyllesyk.
Prøv en av disse 5 høstrettene.