Skrevet av Emne: Nybegynner - hvilke proteintilskudd skal jeg kjøpe ?  (Lest 4527 ganger)

Utlogget Dennisaalgaardstad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei.
Skal kjøpe min første proteinboks da jeg har fått kommet igang med treningen. Er jo så mange merker og utrykk på alt sammen, og ikke minst variasjon i pris, så lurer da på hvilke jeg burde gå for ? Har råd til god kvalitet, men samtidig opptatt av "mest for pengene".

Kan også legge til et ekstra spørsmål her. Er det forskjell på magnesium tilskuddene som du får kjøpt på fks gymgrossiten kontra en helsekostbutikk på senteret? Noe å være obs på ?

Takk på forhånd for hjelpen

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Då kommer några uppföljningsfrågor innan jag svarar!
Hur mycket protein får du i dig under en dag?

Och varför ska du ta tillskott av magnesium?
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Dennisaalgaardstad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei.
Spiser alltid havregrøt om morgenen med en stor skje med peanøttsmør og melk blant annet, så får proteiner fra det. Ellers så prøver jeg å få til 2-3 egg på brødskiva og spiser 2 kyllingfileter eller fisk til middag. Ellers er det mandler, blåbær, rosiner, ost, kokt skinke, grønnsaker som går igjen. Har også en del ganger supplert på med kidneybønner O.l til middagen. Også har jeg tunfisk bokser tilgjengelig som jeg spiser i ny og ne.

Får sikkert i meg mye proteiner, men er ikke alltid at fks egga blir spist, eller at kyllingfileten blir lagd. Også merket jeg tidligere når jeg holdt på med trening at jeg følte en mangel på energi (fordi om jeg spiser en del), så er vel på utkikk etter hva som eventuelt kan gi det lille ekstra og til tider gjøre ting litt enklere. (Hørte magnesium supplering var absolutt kjekt for å få det lille ekstra)

Utlogget Dennisaalgaardstad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Kan heller omformulere spørsmålet. For en som har et fornuftig og normalt kosthold, er det noe supplement som er nødvendig ? Og hvis jeg skulle føle mangel på energi På trening, fordi om jeg eventuelt øker inntak av mat, hva skal man da gjøre ?

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Ulikt protein til ulik bruk. Til etter trening velger du Whey, som er det kommersielle navnet på myseprotein. For proteininntak før leggetid velger du kasein. Har du gode proteinkilder i kostholdet er det ikke sikkert du trenger tilskudd.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!