Skrevet av Emne: Har 20 uker på å gå ned i vekt. Hjelp!  (Lest 5570 ganger)

Utlogget Apokalypse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Har 20 uker på å gå ned i vekt. Hjelp!
« : 27. mars 2016, 04:20 »
Hei!

Gutt på 22 her!

Har 20 uker på å gå ned ca 10 kg (har fått en del magefett)

Har ingen mulighet til å begynne på treningsstudio, og har heller ikke noe lyst til å bruke penger på dette.. Men jeg har noen sett med vekter, en "hang-up stang" i taket og ødemarka her jeg bor for å jogge!

Skal forresten også begynne å sykle 14 km daglig (7km til jobb og 7km tilbake)

Også begynt å holde styr på kalori-inntaket(prøver)..

Jeg er også totalt nybegynner når det gjelder dette, så lurer på noen ting..

Hvor ofte burde jeg jogge?

Hvor ofte burde jeg trene vekter og hang-ups?

Og... er det mulig å gå ned 10kg på 20 uker?

Vektnedgang er første pri her.. Muskler(hvis det blir noe) får bare være et pluss!

Alt av tips blir satt pris på!!  Smile Smile

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Har 20 uker på å gå ned i vekt. Hjelp!
« #1 : 27. mars 2016, 15:12 »
10kg på 20uker er absolutt realistisk. Gjør det du kan for å bevare muskelmasse. Desto høyere muskelmasse, desto høyere hvileforbrenning.
Finn et nybegynnerprogram. Fullkroppsprogram 3 X per uke er en god start. Kondisjonstrening 2-3 gg/uke. Det er mange veier til Rom, dette er mitt forslag. Hvis du sykler 14km hver dag til jobb så er det mer enn nok kondistrening.

Utlogget Apokalypse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Har 20 uker på å gå ned i vekt. Hjelp!
« #2 : 28. mars 2016, 01:59 »
Okey, det høres flott ut!

Tusen takk  Smile

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?