Skrevet av Emne: Hva vil lønne seg mest?  (Lest 3171 ganger)

Utlogget NBD

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hva vil lønne seg mest?
« : 17. mars 2016, 02:15 »
Heisann!
Starter kort med å fortelle om meg. Jeg er 19 år gammel og har nå trent seriøst i 2 mnd med 4-6 økter i uka.
Har kommet meg veldig bra etter egen mening. Ligger på 65kg i benken, 26kg med manualer i skråbenk, 24kg med manualer i skulderpress, 14 i bicepscurl med manualer, 150 i beinpress, 60 i nedtrekk. Eneste kosttilskuddene jeg tar er kreabolic og en proteinshake med 0,8g fett pr 100g.

Jeg tok en test av kroppen min 5 februar. Jeg er 178 høy ca. Lå da på 20% kroppsfett. Veide 79,6kg. 16,1kg fett, 60,6kg muskler. Ganske sikker på at jeg har fått opp i muskler og litt ned i fettprosent.

Målet mitt er å komme ned på rundt 14-15% til begynnelsen av August.

Har nå innsett at jeg må gjøre om den nybegynner treningsformen som jeg har holdt i 2 mnd med: Dag 1: Bryst og Triceps. Dag 2: Rygg og Biceps. Dag 3: Bein og skuldre.

Tenker å kjøre: Dag 1: Bryst og skuldre. Dag 2: Armer. Dag 3: Bein. Dag 4: Rygg.

Jeg prøver å få trent minst 5 ganger i uka, men lurer på hvor mye cardio jeg bør legge inn i programmet mitt for å nå målet.
Bør jeg kjøre en cardio&mage dag mellom hver styrkedag eller hva vil ifølge dere være best for meg? Noe jeg bør kutte ut, noe jeg bør legge til?

Håper det finnes et par gode råd fra dere der ute! Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hva vil lønne seg mest?
« #1 : 19. mars 2016, 07:45 »
Du trenger strengt tatt ikke noe cardio om du ikke selv vil Smiley Du kan styre det aller meste med kostholdet, og heller legge til litt cardio etterhvert som fettprosenten blir lavere Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!