Skrevet av Emne: 12 ukers bodybuilding  (Lest 8158 ganger)

Utlogget Kroko

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

12 ukers bodybuilding
« : 24. mars 2016, 23:48 »
Hei,

Jeg har kjørt Stronglift 5x5 omtrent 4 måneder nå. Begynner å måtte øke langsommere enn hva programmet foreslår, og synes i tillegg at det begynner å bli ganske ensformig. Har derfor tenkt en del på å skifte program (mest for variasjon - tror jeg fortsatt har en del å hente på 5x5).

Jeg kommer over et 12 ukers bodybuilding program for nybegynnere.

Link: http://www.bodybuilding.com/fun/beginner-to-advanced-bodybuilder-in-12-weeks.html

Jo mer jeg har sett på det, jo mer frister det. Første 3 uker er et tøft helkroppsprogram som kjøres tre ganger per uke, deretter 3 uker med 2 splitt som kjøres to ganger per uke, deretter tre uker med 3 splitt som kjøres en gang per uke, og til slutt tre uker med 4 splitt som kjøres en gang per uke.

Er det noen som har erfaring med dette programmet?
Noen innspill forøvrig?
Lurer på om dette faktisk er et nybegynner-program? Virker jo ganske avansert, særlig mot slutten. For eksempel vil man i 4-splitten kjøre 3 øvelser med 3 sett hver kun på biceps... 9 sett på biceps... Strider mot alt jeg har lest rundt SL 5x5 og Starting Strength (men så er jo det også mer fokus på styrkeløft og ikke kroppsbygging).

Takknemlig for alle svar!

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: 12 ukers bodybuilding
« #1 : 25. mars 2016, 00:47 »
Fungerer nok fint det programmet. Personlig hadde jeg kjørt 4 uker per fase, totalt 16uker. Årsaken til det er at ved bytte til ny fase blir det fort en uke med "innkjøring".

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!