Skrevet av Emne: Går ikke ned i vekt på kaloriunderskudd  (Lest 17438 ganger)

Utlogget vektnedgang

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1

Går ikke ned i vekt på kaloriunderskudd
« : 31. mars 2016, 13:18 »
Det er sikkert flere her inne som har erfaring med vektnedgang, så hadde vært greit å høre litt av deres erfaringer.

Dette er første gang jeg aktivt prøver å gå ned i vekt, da jeg typisk har 10 kg for mye på kroppen.

Jeg har tatt kontakt med PT og har som mål å ligge på 1500 kcal om dagen (er jente). Dette har jeg holdt på med en måned og enkelte dager har jeg også spist litt mindre enn 1500 kcal. Vet at jeg bør få i meg en del proteiner, da jeg trener i snitt 3,5 gang per uke (primært styrketrening), og jeg har aldri ligget under 1 g protein per kg kroppsvekt - ligger nok i snitt på 1,5 g protein per kg kroppsvekt.

Vekten har stått bom stille disse ukene, men det har gitt utslag i noen få cm her og der på kroppen i positiv retning.

Hva gjør jeg gale siden vekten ikke rører seg, og evt. hva bør jeg endre på? Bør jeg ligge enda mer i underskudd?

Blir takknemlig for alle som deler sine erfaringer.

Utlogget pulver

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Går ikke ned i vekt på kaloriunderskudd
« #1 : 31. mars 2016, 22:53 »
Du jør ikke nåkka galt..ikke alvorlig galt iaffal. Du skriv d jo sjøl..du e jo blitt mindre me fleire cm :-)
Når  det gjelde stagnasjon i veknedgangen e d rætt og slætt naturlig..samt du bygge muskla,såm ijænn veie litt meir einn fett. Detta e heilt normalt.
Vil du ha større effækt på fettprosænten,så bør cardiobiten av træninga økes.
Stå på..detta går fint ska du se :-)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Går ikke ned i vekt på kaloriunderskudd
« #2 : 01. april 2016, 10:17 »
Ikke se deg blind på vekta, bruk målebånd og speilbilde for å måle fremgang....trener du styrke, så kan du oppleve at vekten står litt stille da du prøver å gå ned i vekt Smiley

Og dette er ingen aprilspøk, hva med å spise litt mer? Om du trener ganske mye, så kan det hende du har godt av å legge litt høyere på kaloriene?
Smiley

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Sv: Går ikke ned i vekt på kaloriunderskudd
« #3 : 20. mai 2016, 13:56 »
Ikke fokuser så mye på vekten. Det som er mer interessant er lean mass vs. fat % (muskler vs. fett %). Du sier du trener styrke, så det er naturlig du ikke går mer ned i vekt da a). kroppen vender seg fort til kcal underskuddet ditt og finner måter å utnytte den energien den får på og b). muskler veier mer enn fett, så hvis du legger på deg muskler vil du veie mer / ikke gå ned i vekt.

Har du prøvd å legge inn en spisedag? Dvs. en dag i uken hvor du "karber" opp (kanskje 2000 kcal) slik at kroppen får litt "sjokk" for å så gå tilbake til regimet med 1500 kcal?
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget Rayman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Strongmannerd
Sv: Går ikke ned i vekt på kaloriunderskudd
« #4 : 04. november 2016, 21:58 »
Stiller meg 100% bak Nocturne`s svar.
Legg inn minst en ukentlig "spisedag" der du inntar en kalorimengde 10-20% over det du trenger for å gå i null(BMR+aktivitet). Kan være lurt at de ekstra kaloriene denne dagen består av karbohydrater for å fylle opp lagrene. Da får du også muligheten til å være litt snill med deg selv. Viktig det også Smiley
First they ignore you; then they mock you; then they punish you; then you win." Mahatma Ghandi Indian independence leader

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!