Skrevet av Emne: RYP + markløft?  (Lest 7602 ganger)

Utlogget Kroko

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

RYP + markløft?
« : 31. mars 2016, 14:16 »
Hei igjen alle sammen,

Jeg stiller to spørsmål i samme tråden, håper det er greit Smiley


1) Hva tenker dere om å legge til markløft i RYP-programmet? (Eneste endring blir altså å legge til markløft, ellers kjøre nøyaktig slik RYP er satt opp på TN sine nettsider). TN-folka skriver at det blir for tungt for kroppen. Mener dere også det? Jeg har kjørt Stronglift 5x5 i snart fire måneder, og har dermed blitt veldig glad i markløft. Vil nødig fjerne denne fra treningen. Men ønsker nå å gå over til en litt annen treningsform.


2) Hvorfor i all verden er det ikke "tyngre" øvelser i RYP? Er det noen grunn til at man skal gjøre skråbenk med hantler fremfor vanlig benkpress med stang, hvorfor arnoldpress fremfor stående skulderpress med stang, hvorfor sittende roing i maskin fremfor roing med stang? Er det gode grunner til dette? Mener dere man får like god fremgang av å kjøre RYP-programmet slik det er satt opp, fremfor å bytte til "tilsvarende" øvelser som man kan kjøre med mye tyngre vekter? Har lest ganske mye de siste månedene, og forstår det som at "tunge vekter er bra", uansett om man skal kjøre med 4-5 reps eller 8-10 reps, så er det gunstig at vektene man kjører med er så tunge som mulig Og man vil jo kunne ha på betraktelig mere kilos på benkpress med stang fremfor skråbenk med hantler, og også med skulderpress med stang fremfor arnoldpress med hantler. Så - hvorfor er RYP slik , og burde jeg bytte ut nevnte øvelser? (BTW, jeg synes også RYP har for lite bein og rygg, og litt unødvendig å legge til isolasjonsøvelser på biceps og triceps...!). Men nå er jo jeg nybegynner da!

Takknemlig for alle svar Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!