Skrevet av Emne: Smerter i høyre brystmuskel etter kettlebell trening  (Lest 3585 ganger)

Utlogget Josruu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Har trent jevnt med kettlebell siden nyttår og det har gått veldig bra. Nå for ca 1 måned siden fikk jeg ett par dager etter trening noe som kan minne om strekk i brystmuskelen. Ikke vondt hele tiden men kommer skikkelig av og til uten noen spesiell bevegelse. Våknet ei natt og ble holdt våken av smertene i 2-3 timer før de ga seg. Smertene kommer på fremsiden og av og til litt på baksiden.
Tok det med ro i litt over 14 dager og merket ingenting. Trente kettlebell igjen på lørdag og i dag (mandag) er smerten der igjen. Denne gangen kom den da jeg pusset vinduene i bilen min. Merket ingenting under trening eller dagen etter. Slik var det sist også, merket aldri noe under trening.

Prøvde nå å ta ett par lette øvelser og det strammer i skikkelig når jeg gjør en øvelse med vekta over hodet og skal ha den rolig ned igjen. Da kjennes det skikkelig i brystmsukelen.

Hva er løsningen på noe slikt? Ta det med ro over lengre tid eller oppsøke fysioterapi/kiropraktor e.l?
Veldig dritt, ihvertfall siden jeg har begynt som "instruktør" på det lokale treningssenteret. Jeg har foressten ikke trent med tunge kuler når dette har skjedd heller.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!