Skrevet av Emne: Begynnelse på min vekttapsreise, behov for innspill og motivasjon!  (Lest 3119 ganger)

Utlogget omji

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei! Jeg er en kar på 23 år, er 2 meter på sokkelesten, og veide for 3 uker siden 118kg. Har ikke vært sykelig overvektig, men stor nok til at jeg ikke har vært komfortabel i bar overkropp eller med tettsittende klær på et par år.

Bestemte meg i begynnelsen av mars for å prøve ut larkarbodiett, og må si jeg er ekstremt overasket over resultatene jeg har sett til nå.
Har gått ned 7 kilo, og ligger nå på 111kg. Regner med jeg ikke kommer til å ligge på 2kg nedgang i uken over en lengre periode, men ettersom at endringen i vanemønsteret mitt har gått fra halvannen liter med cola om dagen til kunn kjøtt, grannsaker, yoghurt og en sporadisk frukt mot søtsuget, så har jeg sett ganske syke resultater på kort tid.

Jeg merker imidlertid at kostholdet har lett for å bli ensformig. Pleier å ha enten 2dl naturell yoghurt hvor jeg rører inn litt zero saft for smakens skyld, eller 2 egg og litt bacon til frokost.

Middag blir som regel enten et godt stykke entrcote med ovnsgratinert brokoli, eller en kyllingfillet med en eller annen form for grønnsaker.

Kveldsmat ender som opp med rester fra middagen eller litt mer youghurt.

For å opprettholde motivasjonen og lysten føler jeg at jeg trenger gode tips til hvordan jeg kan variere mer.

Gå til:  

Øvelsene du gjør feil

Trening13.12.2019254

Disse typiske fallgruvene bør du unngå.
Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201943

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!