Skrevet av Emne: Uoppnåelige mål  (Lest 16831 ganger)

Utlogget gabrielmedini

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Uoppnåelige mål
« : 11. april 2016, 10:16 »
Man ser i filmer som Mad Max http://filmlista.no/top-filmer-i-2015/ Evig mange rippa mennesker. Egentlig i filmbransjen generelt. Men hva er egentlig hemligheten? Er det i det heletatt mulig å se slik ut? Eller må man til med steroider og annet ødeleggende for å mestre dette?

Jeg lurer, for hvis de kropps idealene vi har å se opp til er uoppnåelige i seg selv. Vil man ikke da kjempe en kamp man aldri kommer til å vinne?
Jeg har inntrykk av at trening øker kraftig i Norge. Er dette grunnet at man fysisk ønsker seg sunnere eller for å få drømmekroppen utseendemessig? Jeg tror det siste. Men hvis det målet man da har for denne "drømmekroppen" er uoppnåelig, og den eneste veien er å starte med supplerende metoder som skader kroppen, gjør man ikke da det stikk motsatte av det trening er ment til, nemlig å holde kroppen sunn og sterk?
Er vi på vei mot en trend som skader mer enn den gir fordeler?
Hva tenker dere?

Utlogget Dritslem

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Uoppnåelige mål
« #1 : 24. september 2016, 19:00 »
Jeg vet ikke helt hvilke kroppsidealer du snakker om, men det er fullt mulig å få en rimelig fit kropp uten bruk av anabole steroider. Det tar enormt lang tid å utvikle en god fysikk, men det er så absolutt ikke uoppnåelig. Jeg tror også at de fleste som trener gjør det for utseende. Nå har jo heldigvis styrkeløft blitt mer vanlig blant folk flest (også jenter). Dette er jo en positiv endring vi har sett de siste årene. Kampsport har jo også blitt mer vanlig med årene, noe som hjelper treningsmiljøet i riktig retning.

Når det kommer til anabole steroider, så er jeg ganske liberal av meg, og mener ordtaket "alt med måte" passer godt her også. Steroider har ikke utelukkende ødeleggende effekt på kroppen. Tvert i mot, så hjelper det kroppen din å restituere/reparere seg selv. Selvfølgelig vil det ha negative virkninger ved misbruk (som alle andre legemidler), men å si at det kun ødelegger blir feil.

Noen konklusjon kom jeg vel egentlig ikke med, da det er et vanskelig og komplisert problem, men jeg fikk iallefall delt min mening  Cool
Bokser. Inaktiv i 3 år.

Opptrening av styrke siden 18.09.16

Tyngste løft:
Mark: 150kg   |   Benk: 90kg   |   Bøy: 110kg

Utlogget plebinho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Uoppnåelige mål
« #2 : 25. september 2016, 13:38 »

Jeg lurer, for hvis de kropps idealene vi har å se opp til er uoppnåelige i seg selv. Vil man ikke da kjempe en kamp man aldri kommer til å vinne?
Jeg har inntrykk av at trening øker kraftig i Norge. Er dette grunnet at man fysisk ønsker seg sunnere eller for å få drømmekroppen utseendemessig? Jeg tror det siste. Men hvis det målet man da har for denne "drømmekroppen" er uoppnåelig, og den eneste veien er å starte med supplerende metoder som skader kroppen, gjør man ikke da det stikk motsatte av det trening er ment til, nemlig å holde kroppen sunn og sterk?
Er vi på vei mot en trend som skader mer enn den gir fordeler?
Hva tenker dere?

Spørsmålene du stiller vil få like mange svar som det er respondenter.

Det er absolutt mulig å få "drømmekroppen" med god trening og disiplin. Og jeg er absolutt ikke for noen glorifisering av anabole steroider. Hvis du har lyst til å kombinere sunn trening med en god mental helse, så velger du å putte ting i kroppen din som du vet hva er.

Jeg er også litt bekymret for at det er trådstarter som eier Filmlista.no og at det er et forsøk på snikreklame.
Bodybuilder og kostholdsekspert boende i Oslo. Deltidsskribent for nettsiden Billigproteinpulver.com og jobber med kosthold og trening for et privat firma på dagtid. Bare spør hvis du lurer på noe. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!