Skrevet av Emne: Hvorfor forbrenner vi så ekstremt forskjellig?  (Lest 5702 ganger)

Utlogget suenna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 12

Hei!
Jeg og samboeren min trener ofte sammen, ofte løper vi sammen eller trener styrke. I går hadde vi f.eks en spinningtime sammen hvor jeg kom ut med ca 400 kalorier forbrent og han med 600 kalorier forbrent. Når vi løper ligger vi på ca det samme som ved spinningen, jeg forbrenner alltid mye mindre enn han og jeg lurer på hva dette kommer av. Jeg er dårligere trent og trodde nesten jeg ville forbrenne mer ettersom jeg "har mer og ta av" så lenge jeg har lik innsats.

Jeg er 162 og veier 85 kg, han er 175 og veier 75 kg

Kan noen forklare meg dette sånn at jeg forstår hvorfor vi får så forskjellig resultat?
S.

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Hei. Menn har normalt høyere grunnforbrenning enn kvinner. Det henger sammen med muskelmasse. Desto høyere muskelmasse, desto høyere forbrenning. I tillegg er det ikke sikkert intensiteten deres var lik på spinningen. En siste faktor som påvirker er feil ved måleinstrumentet (pulsklokken). De vil alltid gi et estimat og er aldri helt nøyaktig.

Det har nok i hovedsak med kjønn og intensitet å gjøre. Konkurrèr med deg selv, ikke sammenlign deg med andre:-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!