Skrevet av Emne: Dele lang diett opp i flere mini-sykluser?  (Lest 8190 ganger)

Utlogget Kris_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Dele lang diett opp i flere mini-sykluser?
« : 11. april 2016, 16:24 »
Har nå snart fem måneder med bra trening under beltet etter to-tre labre år ( Førstegangstjeneste, jobb, varierende motivasjon osv.) 

Har dog ikke planer om å stille i 120kg+ klassen i styrkeløft så det å fortsette med moderat bulk med mine 93kg fordelt på 178cm blir definitivt ikke bærekraftig for alltid.

Det jeg vegrer meg for er rett og slett tre-fire måneder med ganske tungt kcaloriunderskudd med lite energi og lite/ingen framgang på løftinga.

Løsningen jeg flørter med for tiden er 4 uker 1000kcal underskudd daglig etterfulgt av 6 uker lavt overskudd etterfulgt av 4 uker underskudd osv.. så kan jeg teoretisk fortsette framgangen i 5/3/1 samtidig som jeg skreller av litt fett over tid mot at "dietten" varer totalt kanskje opp mot ti måneder istedefor 3-4. Tanker/innspill?
 
8*145/7*80/7*135

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Dele lang diett opp i flere mini-sykluser?
« #1 : 11. april 2016, 22:40 »
Basert på egen erfaring og kunnskap høres 1000kcal ut som en svært dårlig ide. Spesielt hvis du ønsker å beholde styrke. Er selv 6 uker inn i en deff med 500kcal underskudd. Har hatt noe styrkeøkning. Med 1000kcal ville du nok tapt mye. Prøv det gjerne ut og post erfaringer. Personlig tror jeg det er en dårlig idè.

Utlogget Kris_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Dele lang diett opp i flere mini-sykluser?
« #2 : 12. april 2016, 18:38 »
Tja 500 kcal i underskudd vil bety tentativt 7mnd med diett for og nå 80kg, vi får se, vet ikke hvor mye jeg rekker og gå ned i styrke på en måned, aldri vært på diett med vilje før så har forøvrig ingen anelse, skal ta til meg det du skriver men blir å prøve likevel.

Det sureste med kosthold og trening nå er hovedsakelig at jeg var hakket sterkere for nøyaktig 18 mnd siden (170/3*102.5/4*150) men ca. 10 kg lettere (83-85) dette har først begynt og gå opp for meg nå som jeg har funnet tilbake flyten og faktisk må jobbe for framgangen.

Menmen, lite å gjøre med det nå, planen blir altså
6 uker på 2 sykluser 531 med fortsetting med lite overskudd
4 uker 1000kcal underskudd
*revurdering* enten fortsette som plan over eller trappe ned til 500kcal underskudd og bare holde meg der til jeg er fornøyd med kropsvekt

Godkjent? Smiley
8*145/7*80/7*135

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Dele lang diett opp i flere mini-sykluser?
« #3 : 12. april 2016, 21:30 »
Bare å forsøke og følge styrkeutvikling ved start og avslutning av 4 ukers perioden. Lykke til!

Utlogget Kris_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Dele lang diett opp i flere mini-sykluser?
« #4 : 25. april 2016, 15:49 »
Hørte på deg og bestemte meg for 500kcal underskudd istedefor, men regner med jeg har feilberegnet litt fordi 2500kcal var bra mye mindre mat enn jeg trodde, er jo bortimot i mål etter 1200-kaffen Huh . Regnet ikke kcal da jeg "bulket" før men etter og ha telt litt kalorier regner jeg med jeg lå og svaiet mellom 3000-5000 (på fridag/arbeidsdag) og gikk opp mellom 0.5kg til 1kg i måneden.

Planen blir å sjekke baderomsvekta neste lørdagsmorra også ligger jeg heller til 250kcal helt til jeg er på minus 0.3-0.5kg i uka
8*145/7*80/7*135

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Dele lang diett opp i flere mini-sykluser?
« #5 : 28. april 2016, 13:28 »
Kan gjerne gjøre et estimat av din forbrenning. Hvordan er hverdagsaktiviteten din? Jobbmessig (kontor, tungt arbeid etc) og hvor mye trener du og hva? Hvor gammel er du?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!