Skrevet av Emne: Kombinere et godt kosthold og jobb... Hjelp!  (Lest 5199 ganger)

Utlogget Frøya20

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Kombinere et godt kosthold og jobb... Hjelp!
« : 14. april 2016, 14:39 »
Hei!

Jeg er student og er i praksis på ungdomsskole. Jeg er sammen med to jenter i Mat og helse (de snakker ikke norsk) og jeg skal spise sammen med dem. Problemet mitt er at jeg holder på å gå ned i vekt og vil derfor holde meg unna søtsaker. Jeg spiser mye frukt, grønnsaker, kylling og det går mye i proteinbrød hjemme. Jeg spiser sunt alle dagene i uken og husmannskost på søndager. Problemet er at hver eneste mat og helse time lager de både middag OG dessert. Hva skal jeg gjøre da? Jeg føler det er for dumt å si nei, og disse jentene legger alltid på en kanelsnurr ekstra på tallerkenen min om jeg allerede har spist en... De tror jo selvfølgelig bare de er høflige. Jeg skal faktisk ned 15kg, og jeg føler det ødelegger utrolig mye at jeg må spise slikt som dette en gang i uken. Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Kombinere et godt kosthold og jobb... Hjelp!
« #1 : 14. april 2016, 17:30 »
Det er klart det kan være et dilemma. I noen kulturer vil det være ansett som uhøflig å avslå tilbud om mat, og for noen både i Afrika og deler av Asia blir det sett på som status å være overvektig. Det beste er nok å forklare de det som det er. Hvis de følger med på helse-delen i "Mat og helse" så bør de forstå det. Takk høflig for tilbudet, gjerne før de serverer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!