Skrevet av Emne: Forskjell på å få i seg kalorier gjennom mat og drikke?  (Lest 4819 ganger)

Utlogget haakon95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Holder for tiden på å bulke for å bygge muskler, og derfor spiser jeg mye mer enn jeg vanligvis gjør. Ligger på ca 3000 kalorier daglig (overskudd på 500 kalorier).

Har bare trent i ca 1 år nå, og tidligere har jeg ikke tenkt over hva jeg spiser. Spiser mye mer nå enn jeg gjør før, og føler derfor at jeg ikke klarer å nyte måltidene like godt som jeg gjorde før. Føler ikke den samme sultfølelsen som jeg gjorde da jeg spiste mindre i løpet av en dag.

Men har funnet ut at det er ganske enkelt å nå 3000 kalorier hvis jeg drikker mye melk i løpet av en dag.

Spørsmålet mitt er da om det har noe å si hvordan man får i seg kaloriene? Vil det være bedre for optimal muskelvekst å få i seg mest mulig av kaloriene gjennom mat, eller går det helt fint å drikke en del melk også?

Men jeg snakker altså ikke om å drikke 5 liter melk daglig, nærmere 2 liter lett melk per dag (som er nesten 1/3 av alle kaloriene). Utenom dette har jeg et variert kosthold med en god balanse mellom protein, karbohydrater og fett.

Gå til:  

6 spennende matpakker med wraps

Kosthold21.11.2019662

Her får du tips til matpakke med wraps.
Karbonadedeig og kjøttdeig er populære ingredienser i hverdagsmaten.
Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.