Skrevet av Emne: Hjelp meg med kostholdet - gir snart opp treningen  (Lest 4900 ganger)

Utlogget lilletambur

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Heisann!

Okay, så her er greia. Jeg er dame helt i begynnelsen av 30-årene, og jeg har nettopp begynt å trene igjen, etter mange måneders opphold.
Jeg har stort sett vært ganske inaktiv hele mitt voksne liv, og årsaken er denne: Jeg har ikke behøvd å trene for å holde meg slank, fordi jeg har ekstremt høy forbrenning. Men, jeg ønsker jo å ha både normalt sunne muskler og normalt sunn kondis, og innser jo at dette er ikke noe som kommer gratis, men som jeg må jobbe for.

Så da begynner jeg å trene. Ikke ekstremt mye, eller ekstremt ofte. Begynner forsiktig, med kondisjonstrening 2-3 dager i uka. Rolig, kort. Før jeg nå etter 1 måneds tid trener cirka 3 dager i uka, mest kondisjon/kardio, men litt styrke. Økter på cirka 1-1/2 time, målet er bare å komme i mosjonistform og etterhvert få styrket slækk kjernemuskulatur (etter tre svangerskap). Tenkte å øke på med styrketrening ettehvert.

Utfordringen ligger da i at jeg ER..SÅ..SULTEN.. Hele tida!! Det er som om kroppen min er en gigantisk forbrenningsovn som bare setter alt i fyr og flamme med en gang det havner i magen. Det er kjedelig å være sulten hele tida, samt og spise så ofte som jeg føler jeg gjør; og jeg mister motivasjonen, fordi jeg aldri føler meg uthvilt og energisk. Jeg merker at jeg kommer til å gi opp treningen igjen, hvis jeg ikke finner en måte å få det til og fungere med kostholdet på.. Jeg ønsker meg intravenøs om natta..  Roll Eyes

Litt om hva jeg har gjort til nå:
-Trener aldri to dager på rad. Den dagen i mellom prøver jeg å ta det helt med ro, sover ofte middagslur, og prøver å spise jevnt gjennom hele dagen.
-Tar multivitaminer, b-vitaminer og omega 3-6-9 (2x1000 mg)
-Jeg rører ikke lettprodukter. Det er ekte smør, seterrømme, h-melk osv.
-Jeg aner ikke hvor mange måltider jeg har i løpet av en dag nå. Spiser liksom hele tida.. Men klart, noen ganger lar jeg vær å spise med en gang jeg blir sulten, fordi det er så kjedelig å spise hele tida. Det straffer seg jo alltid..  dry
-Prøver å spise både proteiner, karbohydrater og fett; jeg merker at jeg trenger alle disse bestanddelene, hvis jeg har et måltid uten en av dem, er det akkurat som om kroppen min craver det som mangler, helt til jeg fyller på med det.
-Har alltid med meg en liten bar eller banan på trening, som jeg fyller på med èn gang etterpå (noen ganger må jeg ha det underveis også.)
-Jeg har til nå (denne gangen)ikke brukt noen shaker e.l, fordi jeg synes det er så kvalmende smak på det meste man får av pulver og slikt. Jeg krøp til korset og kjøpte Gainerpulver i går, men tror jeg kan skylde på den for at jeg måtte løpe på do halve natta som var.

Så, ja.. Hva kan jeg finne på tro?? Jeg har så lyst til å få det til og fungere, slik at jeg kan fortsette med treningen. Jeg husker da jeg slutta å trene i fjor høst, var det akkurat som om kroppen min trakk et lettelsens sukk, og jeg kunne spise "normalt" igjen etter kort tid..

Har tenkt at det er en overgangsfase nå, der jeg trenger ekstra mye energi fra mat når kroppen skal bygge opp kondis og muskler fra 0, og at det vil stabilisere seg etterhvert.. Men jeg er lei av å være sulten..

Jeg er åpen for å prøve mye, men som sagt - jeg spiser ikke lettprodukter, og prøver å unngå kunstig søtning (maltodekstrose og dekstrose er innafor, og stevia såklart.) Noen som har vært i samme situasjon??

Gå til:  

Sunn mat: Knasende gode knekkebrød

Kosthold21.10.2019166

Dette knekkebrødet bør du spise.

Slik lager du sunnere taco

Kosthold18.10.2019452

Så mange kilokalorier kan du spare i sunn taco.
Hva med snickersgrøt eller ovnsbakt dessertgrøt?
Peanøttsmør er populært både til grøt, brødskiva og middag. Lag din egen!
Hva slags oljer bør du velge? Vi avslører de beste kildene.