Skrevet av Emne: Forskjell på å få i seg kalorier gjennom mat og drikke?  (Lest 4810 ganger)

Utlogget haakon95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Holder for tiden på å bulke for å bygge muskler, og derfor spiser jeg mye mer enn jeg vanligvis gjør. Ligger på ca 3000 kalorier daglig (overskudd på 500 kalorier).

Har bare trent i ca 1 år nå, og tidligere har jeg ikke tenkt over hva jeg spiser. Spiser mye mer nå enn jeg gjør før, og føler derfor at jeg ikke klarer å nyte måltidene like godt som jeg gjorde før. Føler ikke den samme sultfølelsen som jeg gjorde da jeg spiste mindre i løpet av en dag.

Men har funnet ut at det er ganske enkelt å nå 3000 kalorier hvis jeg drikker mye melk i løpet av en dag.

Spørsmålet mitt er da om det har noe å si hvordan man får i seg kaloriene? Vil det være bedre for optimal muskelvekst å få i seg mest mulig av kaloriene gjennom mat, eller går det helt fint å drikke en del melk også?

Men jeg snakker altså ikke om å drikke 5 liter melk daglig, nærmere 2 liter lett melk per dag (som er nesten 1/3 av alle kaloriene). Utenom dette har jeg et variert kosthold med en god balanse mellom protein, karbohydrater og fett.

Gå til:  

Peanøttsmør er populært både til grøt, brødskiva og middag. Lag din egen!
Hva slags oljer bør du velge? Vi avslører de beste kildene.

Høstens spennende matnyheter

Trening14.10.20193

En rekke nye matvarer er på vei ut i butikkene i disse dager.

Superrask potetskrelling

Kosthold12.10.2019213

Genialt og enkelt trips. Se video her!

5 matvarer du bør ha i kjøleskapet

Kosthold11.10.2019238

Disse ingrediensene inneholder masse viktige næringsstoffer og kan brukes til det meste.