Skrevet av Emne: Første gang på deff... Forventning vs resultat  (Lest 5964 ganger)

Utlogget Streber1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Første gang på deff... Forventning vs resultat
« : 03. april 2016, 13:05 »
Mann, 42 år, 180 høy og typisk ectomorph kroppstype. Har trent styrke aktivt i 3-4 år, hovedsaklig i 5-8 reps området. I November var målene 96 kg, 19wt% fett og magemål 96 cm. Satt da som mål å komme ned i 10wt% fett etter følgende  oppsett:
2000 kcal/dag med 45/35/30 p/k/f macrofordeling. Mye cottage cheese, kylling, grønnsaker, frukt osv
Styrketrening 3-4 ganger i uka, 2-splitt, 8-10 reps/sett.
Tredemølle 60 min 3 ganger i uka
Har kjørt svært strikt etter dette programmet (ikke noen utskeielser av noe slag)
Vektnedgangen lå steady på 0,5 kg/uke de første 6 kg, før effekten ble halvert de neste ukene. Siste to uker har vekt nedgangen vært null. Siste mål (i går):
Vekt 86,5 kg, 13wt% fett, 86 cm magemål. Etter dette har jeg mistet rundt 2 kg muskler underveis...! Er dette noe en bør forvente?
Er ikke helt i mål ennå, så jeg lurer fælt på hvordan jeg skal komme videre. Er redd for å redusere kcal mer, grunnet frykt for ytterligere tap av muskelmasse. Hadde håpet at noen av dere, særlig andre hardgainers, kunne dele noen erfaringer?Huh

Utlogget Streber1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Første gang på deff... Forventning vs resultat
« #1 : 03. april 2016, 13:27 »
Ser jeg var litt uklar i teksten. Det jeg mente, var at jeg har mistet to kg muskler siden starten på dietten...

Utlogget Tomsing

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Første gang på deff... Forventning vs resultat
« #2 : 29. april 2016, 11:11 »
Tror du startet for hardt. 2000 kcal på 180cm og 96 kg er veldig lite. Spesielt om du trener mye i tillegg. Problemet kommer når kroppen begynner å venne seg til mengden mat. Å begynne å gå under 2000 kcal kan bli lite. For å komme deg videre er du nødt til å spise enda mindre eller forbrenne enda mer med trening/bevegelse.

Jeg gjorde samme feilen første gang jeg deffa. Shavet masse kcal samtidig som jeg trente mye og begynte å gå/løpe flere ganger i uka. Så når jeg begynte å stoppe opp hadde jeg ingenting å ta av lenger.

Nå før deff pleier jeg å øke kcal og "venne" kroppen til det før jeg tar av 200 kcal dagen. Så når det stopper så tar jeg ytterligere 200. Neste gang så kan jeg f.eks. begynne å øke forbrenning som tilsvarer 200 kcal dagen med turer/jogging. Prøver å ikke bruke alle kortene jeg har på hånda med engang for å si det sånn

Utlogget Streber1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Takk for bra utfyllende svar!
Har øket gradvis til 3200 kcal nå, og tenker å ligge der noen uker før jeg kutter igjen. Følger da ditt mønster.

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?